فرهنگ و هنر

«شب آبادان و خرمشهر» فردا در تهران

«شب آبادان و خرمشهر» فردا در تهران

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از برگزاری سلسله رویداد شب‌های گردشگری در تهران با برپایی شب اروند به عنوان نخستین رویداد خبر داد.

به گزارش ایواره، سیدمصطفی فاطمی فیروزآبادی گفت: برگزاری شب‌های گردشگری در واقع رویدادی تعاملی است که سبب گردآمدن اعضای تخصصی خانواده بزرگ صنعت گردشگری کشور در قالب معرفی ظرفیت‌های گردشگری، توانمندی‌ها، چالش‌ها و به نوعی تقویت ارتباطات بخش خصوصی و دولتی به صورت متقابل خواهد شد.

او افزود: نخستین نشست شب‌های گردشگری به موضوع معرفی فرصت‌های گردشگری منطقه آزاد اروند شامل شهرهای آبادان و خرمشهر می‌پردازد تا بر مبنای این رویداد، اروند به عنوان فرصت نوین گردشگری کشور مورد بحث و بررسی قرار گیرد و توانمندی‌های این منطقه به مخاطبان ارائه شود.

فاطمی ادامه داد: برنامه شب‌های گردشگری با هدف برگزاری نشست‌های B۲B دفاتر خدمات مسافرتی شهرهای مقصد سفر با محوریت تورهای داخلی در تهران و البرز برگزار می‌شود و در این برنامه ضمن انتخاب یک استان یا منطقه‌ای مشخص، معرفی مقاصد گردشگری، آثار ثبت ملی و جهانی، میراث ناملموس، موسیقی محلی، غذاهای سنتی و صنایع‌دستی شهرها مورد توجه قرار می‌گیرد.  

او افزود: در نخستین برنامه شب‌های گردشگری که با همکاری انجمن دفاتر خدمات مسافرتی، انجمن راهنمایان گردشگری و شهرهای مقصد برگزار می‌شود، معرفی شهرهای آبادان و خرمشهر که در قالب منطقه آزاد اروند هستند، انجام خواهد شد. متولی اصلی برنامه پیش رو منطقه آزاد اروند است و ظرفیت‌های طبیعت‌گردی، گردشگری شهری، دفاع مقدس، گردشگری خوراک و دریایی مورد توجه قرار می‌گیرد.  

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی گفت: مخاطبان این برنامه دفاتر خدمات مسافرتی، برگزارکنندگان تورهای داخلی، و راهنمایان گردشگری که در زمینه خوراک، طبیعت‌گردی و انواع گردشگری موضوعی فعالیت می‌کنند، هستند. در کنار این مراسم علاوه بر اجرای زنده صنایع‌دستی، نشست‌های B۲B با دفاتر خدمات مسافرتی مقصد که با پیشنهادهای ویژه‌ای همراه هستند نیز برگزار می‌شود.  

فاطمی با اشاره به اینکه قرار است سلسله نشست‌های شب‌های گردشگری به صورت ماهانه تداوم داشته باشد، یادآور شد: معرفی شهرها از زبان شخصیت‌ها و مسئولین شهر، ارائه محورها و مسیرها توسط دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و نیز معرفی ظرفیت‌های گردشگری و اقامتی از سوی نمایندگان آن منطقه به همراه اجرای موسیقی محله و برنامه‌های جانبی، رویکرد کلی این رویداد خواهد بود.

شب گردشگری اروند (با معرفی آبادان و خرمشهر) یکشنبه، ۱۰ دی‌ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در محوطه موزه فرش تهران برگزار می‌شود.  

انتهای پیام

نشر فرهنگ و هنر

از ریتم و صداهای کلمات استفاده می‌کنم تا شما را در یک سفر صوتی همراه کنم.
دکمه بازگشت به بالا