فرهنگ و هنر

آتشفشان «کلاب هاوس» فروکش می کند؟

آتشفشان «کلاب هاوس» فروکش می کند؟

یکی از فعالان محتوای صوتی در مورد دلایل افزایش تعداد کاربران کلاب هاوس گفت: “حریم خصوصی در چنین سیستم عامل هایی منطقی نیست.” زندگی در لحظه و اظهارنظر از مفاهیم جدید جامعه شناسی است. وقتی متخصصان جهان به “باشگاه باشگاهی” می آیند و شما می توانید به راحتی س easilyالات خود را از آنها بپرسید ، به این معنی است که هیچ کنترلی وجود ندارد و فکر آزادانه شکل می گیرد.

به گزارش ایواره و به نقل از روابط عمومی ساترا ، با افزایش فعالیت شبکه اجتماعی “کلابهاوس” در هفته های اخیر در کشور ، ساترا به عنوان تنظیم کننده حوزه صوتی و تصویری به مطالعه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی این برنامه و آن می پردازد اثرات آن بر صنعت تصویر یک نشست هم اندیشی با دفتر مطالعات تنظیم مقررات رسانه ای با فعالان و مدیران سیستم عامل های صوتی کشور برگزار کرد.

در این جلسه مجتبی شایسته (تهیه کننده محتوای صوتی) ، موسی زمان زاده (مدیر خدمات بستر و برنامه Kitons ویدانه) ، نظری (مدیر برنامه ویژوال پلت فرم) و چندین فعال دیگر تجارت پلت فرم صوتی و همچنین اعضای دفتر تنظیم مقررات Satra .

در این جلسه محمد خلیلی ، محقق دفتر مطالعات تنظیم مقررات Satra وی با اشاره به تجزیه و تحلیل های مختلف در مورد تأثیرات کلابهاوس در صنعت صوتی و تصویری ، از جمله این واقعیت که کلابهاوس یک تب نه چندان طولانی است ، اظهار داشت: برخی معتقدند کلابهاوس می تواند منجر به تغییر جدی یا نوآوری در صنعت شود ؛ برخی دیگر نظر مخالف

در دست اقدام مجتبی شایسته ، تولید کننده محتوای صوتی وی گفت: “در حال حاضر ، جامعه باشگاه ها مخاطبان بسیار متفاوتی با پادکست ها دارند.” اما در آینده می تواند بخش صوتی را به صورت آفلاین راه اندازی کرده و وارد حوزه پادکست ها شود. البته کیفیت صدا در کلاب هاوس خوب نیست و از این نظر تهدیدی برای پادکست نیست.

وی گفت: به جای ایجاد کانال برای انتشار محتوا ، باید بر تولید محتوای خوب تمرکز کنیم ، زیرا ما تولید کننده و صادر کننده محتوا هستیم. “کلاب هاوس” یک آتشفشان و اتفاقی است که کاملاً ناگهانی اتفاق افتاده است و دلیل آن ممکن است افزایش مصرف رسانه ای به دلیل گسترش تاج باشد. این بدان معنی است که “باشگاه” نمی تواند خیلی از نخبگان دور باشد. ایده “کلاب هاوس” از نظرات صوتی برنامه ابر ابر گرفته شده است که در زمان های مختلف ارسال شده است. در فضای بسته رسانه های ایرانی ، نخبگان نیاز به تریبون احساس می کنند و مردم به دلیل جو متشنج ایجاد شده توسط دشمنان داخلی و خارجی و همچنین به دلیل بحث انتخابات و نارضایتی اقتصادی حزب ، خبرساز شدند. برنامه Clubhouse.

این تهیه کننده صدا گفت: “البته ، کلاب هاوس نمی تواند یک بستر دائمی باشد زیرا مدل آن بر اساس مدل جهانی رسانه های آنلاین نیست و یک مدل هیجان انگیز دارد.” به دلیل حساسیت پخش مستقیم ، سیستم عامل های ایرانی حداقل تا پنج سال آینده به سراغ ایده هایی مانند “کلوپ” نخواهند رفت.

در دست اقدام موسی زمان زاده ، مدیر سیستم عامل ویدانه و سرویس کلیدها وی با اشاره به جنبه های اجتماعی یادگیری چنین پدیده هایی گفت: “بسترهای جدید بر اساس یک مدل ذهنی طراحی شده است که حذف فاصله های اجتماعی است ؛ این بدان معنی است که افراد می توانند به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و حتی بحث را مدیریت کنند.

وی گفت: “حریم خصوصی در چنین سیستم عامل هایی معنی ندارد.” زندگی در لحظه و اظهارنظر در لحظه از جمله مفاهیم جدید جامعه شناسی است. وقتی متخصصان جهان به “باشگاه باشگاهی” می آیند و شما می توانید به راحتی س questionsالات خود را بپرسید ، به این معنی است که هیچ کنترلی وجود ندارد و فکر آزادانه شکل می گیرد.

این فعال گفت: “گفتگوها در باشگاه در حال حاضر اتفاق می افتد و در اینجا پایان می یابد.” این سیستم عامل نوعی UGC و یک رابط سرگرمی است. در این بستر ، افراد ، صرف نظر از سن ، موقعیت ، شغل و سایر موارد ، نظرات خود را بیان می کنند. اشتباه ما این است که فکر می کنیم همه سیستم عامل ها به نرم افزار و سخت افزار بستگی دارند. از طرف دیگر ، سیستم عامل ها ترکیبی از سازمان سخت افزار و نرم افزار هستند.

وی افزود: به عبارت دیگر ، می بینیم سازمانی ایجاد شده است که هیچ طبقه بندی ندارد و جریان اطلاعات برای افرادی رخ می دهد که به طور معمول نظرات آنها اصلاً شنیده نمی شود. این باشگاه ارزان و بسیار سریع است. این در زمینه کپی رایت از بین رفته است زیرا تخصص و مهارت در آن مهم نیست و بسیاری از افراد می توانند بدون توجه به حق چاپ و موقعیت شغلی خود خیلی راحت صحبت کنند.

نظری ، مدیر بستر های بصری وی همچنین به اهمیت بسترهای صوتی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه توییتر یک مدل متنی است و اینستاگرام یک مدل ویدئویی است ، این پلت فرم یک مدل صوتی ایجاد کرده است. البته در ایران مدل شنیداری با دنیا قابل مقایسه نیست. رادیوهای محلی هنوز در جهان تأثیرگذار و مهم هستند ، اما در ایران اینگونه نیست.

نظری ادامه داد: منافع کلاب هاوس برای دارندگان این سکوی جامعه مردم است ، زیرا جمع آوری افراد در یک سکو چیز ارزشمندی است. مطمئناً دارندگان این پلتفرم روی موضوعات داده های بزرگ و تجزیه و تحلیل صوتی و یادگیری ماشین کار خواهند کرد و اطلاعات پردازش شده را در اختیار موسسات جمع آوری داده مشتری قرار می دهند. تجزیه و تحلیل صوتی می تواند بر اساس صوتی ترین انگیزه ها و روندها باشد.

نظری به عدم توجه به صدا در جامعه ایران اشاره کرد و گفت: “بسیاری از افراد جامعه به جای محتوای صوتی آنلاین از طریق فلش مموری و CD و پخش کننده های ماشین و آهنگ از طریق تلفن های همراه به موسیقی گوش می دهند.” سیدی هنوز در فروشگاه ها و برخی از چهارراه ها فروخته می شود. ما معمولاً به سمت یک جامعه نخبه حرکت می کنیم ، در حالی که برای عموم مردم سالها طول می کشد تا یک موضوع یا پدیده فرهنگی شود و به اصطلاح توانمند شود.

این فعال صنعت صوتی آنلاین ادامه داد: ما از نگاه کلان سیستم عامل ها یک قدم عقب هستیم و منتظریم اتفاقی بیفتد ، سپس به سراغ مسائل و حاشیه های مرتبط با آنها خواهیم رفت. به عبارت دیگر ، باید ببینیم سکوی دیگر باشگاه چیست. باید جاده جدیدی طراحی شود. بسیاری از دارندگان سیستم عامل نیازی به پشتیبانی مالی ندارند بلکه فقط به پشتیبانی نیاز دارند. واردکنندگان توجه به این نکته مهم است که ساخت سکوی باشگاه مشکلی ندارد ، اما حمایت از چنین سکوهایی در داخل کشور مهم است.

نظری ادامه داد: ایده های خلاقانه ای در کشور ما وجود دارد ، اما سرمایه گذار دوست دارد در پروژه هایی سرمایه گذاری کند که سود روزانه برای او دارد ، نه اینکه سود خود را در طولانی مدت تعیین کند. این بدان معنی است که ما باید یک نکته رو در رو برای سرمایه گذار تعیین کنیم. چنین چالش هایی منجر به کنار گذاشته شدن ایده های خلاقانه مانند ایجاد بسترهایی مانند باشگاه ها می شود تا با مشکلات حقوقی و سرمایه گذاری روبرو نشویم.

در بخشی دیگر از بحث ، نظری بر چالش های نظارت و پاسخگویی سیستم عامل ها در این زمینه تأکید کرد و گفت: با توجه به نظارت و موارد مشابه ، بسیاری از دارندگان سیستم عامل در ایران نیازی به پول ندارند و می دانند چگونه هزینه های تایر را جبران کنند. مشکل آنها این است که اگر می خواهیم روی تولید محتوا کار کنیم ، باید مشخص کنیم چه محتوایی نباید منتشر شود و کاربر یا دارندگان سیستم عامل مسئولیت انتشار محتوای بارگذاری شده توسط کاربران را دارند.

وی طراحی و تلفیق سیستم توزیع مسئولیت بین ناشر و سکو را از اهمیت بالایی برخوردار دانست و گفت: آنها همچنان به کار خود ادامه می دهند و تهدیدی برای سکوهای داخلی محسوب می شوند.

نظری ادامه داد: اگر اجازه توسعه پلتفرم داده شود ، بسیاری از مشکلات حل می شود. در حال حاضر ، بیشترین سایت مورد بازرسی در YouTube در بخش حق چاپ است. اما سیستم عامل های داخلی با ممیزی های بیشتری سروکار دارند. نظارت مداوم ، به جز در بحث های خاص مانند امنیت ملی ، کار سیستم عامل ها را مختل می کند. با استفاده از این روش نظارت بر محتوا ، تنها سیستم عامل های خارجی تقویت می شوند. بنابراین ، سیستم مسئولیت انتشار مطالب در فضای مجازی نیاز به مطالعه و کار بیشتری دارد.

وی در پایان گفت: “اگر ما به رسانه های مستقل نیاز داریم ، باید فقط یک قانونگذار و یک تصمیم واحد درباره مشکلات تعیین شده برای سیستم عامل ها وجود داشته باشد.” یعنی هیچ سلیقه ای نیست.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا