اجتماعی

بررسی راهکارهای رفع موانع حقوقی برای برخورد با تخلفات فرهنگی در حوزه آموزش و پرورش

بررسی راهکارهای رفع موانع حقوقی برای برخورد با تخلفات فرهنگی در حوزه آموزش و پرورش

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس از بررسی راهکارهای رفع موانع حقوقی و قضایی جهت برخورد با تخلفات فرهنگی در حوزه آموزش و پرورش، نشر کتب و همچنین فضای مجازی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش ایواره، علی خضریان در توضیح جلسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: این جلسه برای بررسی راهکارهای رفع موانع حقوقی و قضایی جهت برخورد با تخلفات فرهنگی در حوزه آموزش و پرورش، نشر کتب و همچنین فضای مجازی با حضور معاون قضایی دیوان عدالت اداری، معاون دادگستری استان تهران، معاون حقوقی و توسعه کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش پرورش و جمعی از کارشناسان مرتبط با موضوع برگزار شد.

به گفته وی، اعضای حاضر در جلسه پیرامون اهمیت هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی و قضایی و ضرورت اصلاح رویه‌ها اتفاق نظر داشتند.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس توضیح داد: در این جلسه مقرر شد کارگروهی شامل دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این موضوع همچون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش و همچنین دیوان عدالت اداری و دادگستری جهت بررسی فرآیند رسیدگی و ارائه‌ راهکار برای همگرایی بیشتر میان دستگاه‌ها در جهت رفع ایرادات موجود از سوی کمیسیون اصل نود مجلس تشکیل شود.

خضریان اضافه کرد: همچنین بر اساس اعمال نظارت قبلی کمیسیون اصل نود مجلس در موضوع انتشار برخی محتواهای مغایر با ارزش‌های فرهنگی اسلامی بر بستر سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی داخلی و سکوهای اینترنتی و تداوم این روند، مقرر شد بررسی اقدامات بازدارنده جهت عدم تکرار انتشار محتوای ضد فرهنگی در فضای مجازی تهیه و از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کمیسیون اصل نود تقدیم شود.

انتهای پیام

کارگروه خبری اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا