فرهنگ و هنر

اطلس تاریخی حضرت ابوطالب در ۳۰۰ صفحه منتشر شد

اطلس تاریخی حضرت ابوطالب در ۳۰۰ صفحه منتشر شد

ایواره / قم دبیر اجرایی همایش بین المللی حضرت ابوطالب (ع) از تهیه اطلس تاریخی حضرت ابوطالب در 300 صفحه توسط دبیرخانه همایش خبر داد و گفت: بیش از 40 نشست تخصصی و علمی با همکاری مراکز علمی و پژوهشی کشور و خارجی.

علیرضا داوودی در گزارشی از روند فعالیت ها و اقدامات انجام شده در کنفرانس بین المللی حضرت ابوطالب (ع) و با اشاره به ارائه 600 چکیده مقاله در دبیرخانه همایش گفت: این مقالات به زبان های فارسی ، عربی ، اردو ، انگلیسی ، ترکی ، پرتغالی و شش روسی و مجموعه آثار بیش از 30 جلد است که نیمی از آن در پایان کنفرانس آشکار می شود.

وی به اشعار گرفته شده و واقعه مراسم شعرخوانی در همایش بین المللی حضرت ابوطالب (ع) اشاره کرد و افزود: دریافت و تدوین نزدیک به 200 شعر درباره حضرت ابوطالب (ع) به زبانهای مختلف و انتشار آن به یک ویژه جلد و برگزاری نشست شعری “عین مستوری” با حضور شاعران برجسته داخلی و خارجی با همکاری “خانه کتاب و ادبیات ایران” از اقدامات ما در این زمینه بوده است.

دبیر اجرایی همایش بین المللی حضرت ابو طالب (ع) با اشاره به برگزاری جشنواره کودک و نوجوان در همایش بین المللی حضرت ابوطالب (ع) گفت: در این جشنواره بیش از هزار اثر از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شدند. این همایش در دو گروه سنی کودک و نوجوان و در بخشهای شعر ، عکس ، کلیپ ، آهنگ ، سفره آرایی و … در گروه سنی 8 تا 16 سال برگزار شد.

داودی با ارائه گزارشی از جشنواره ادبیات و رسانه این همایش ، افزود: این جشنواره همچنین با محوریت دانشجویان سراسر کشور برگزار شد که بیش از 120 اثر در بخشهای مختلف از جمله شعر ، حداقل ها ، یادداشت ها ، نثر ادبی ، گزارش دارد و به رسمیت شناختن کتاب در دبیرخانه. “این جشنواره معرفی شد.

وی به مطالب هنری و فرهنگی این کنفرانس بین المللی اشاره کرد و گفت: دبیرخانه همایش با همکاری مجموعه های مختلف کشور مانند “خانه هنر شیعه” به مدیریت استاد نجاباتی و مجموعه “سه در چهار “با مدیریت استاد حیاتی ، نقاشی های با دوام تولید می کند.” وی در ارتباط با حضرت ابوطالب (ع) تصویرگری ، تایپوگرافی ، پوستر ، آرم و شمایل ، کتیبه ، تندیس و … ساخته است.

دبیر اجرایی همایش بین المللی حضرت ابوطالب (ع) افزود: در قسمت کلیپ های ویژه ، تولید کلیپی به چهار زبان با همکاری خانم عبادی برای نقاشی با شن و ماسه ، همکاری با گروه امضاکننده “میعاد” برای تولید یک کار ، تولید مستندی با عنوان “کفیل امین” ما دو کانال تلویزیونی برای پخش داشته ایم.

داوودی از تهیه اطلس تاریخی 300 ابدی حضرت ابوطالب توسط دبیر همایش خبر داد و گفت: مصاحبه با اساتید حوزه و دانشگاه و تولید محصولات ویدئویی و چندرسانه ای از اساتید برجسته و علمای حوزه و دانشگاه در مورد حضرت ابوطالب (ع) ، مصاحبه با بیش از 50 استاد و پژوهشگر حوزه و دانشگاه در مورد شخصیت و خدمات حضرت ابوطالب (ع) و برگزاری بیش از 40 نشست تخصصی و علمی با همکاری مراکز علمی و تحقیقاتی داخلی و خارجی از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه است. ذکر شده.

وی اقدامات هماهنگ شده در توئیتر را که توسط کنفرانس بین المللی حضرت ابوطالب (ع) انجام شده ، متذکر شد و روند هشتگ های “ابوطالب” و “اولین حامی” را در شب مرگ حضرت خود ابوطالب (ع) به صورت خودجوش خاطر نشان کرد. و محبوب در شب رحلت حضرت ابوطالب (ع) اتفاق افتاد و فعالان فضای مجازی با گام بلندی در توئیتر شخصیت والای حضرت ابوطالب را معرفی کردند.

دبیر اجرایی همایش بین المللی حضرت ابوطالب (ع) اظهار داشت كه با هماهنگی های انجام شده ، مراسم افتتاحیه كنفرانس بین المللی حضرت ابوطالب (ع) در قم ، سقالی ، ولایت ، قرآن ، كربلا و آل پخش شد. تلویزیون کانالت اعلم. سکوی فضای مجازی در شبکه عبرت ، آپارات و همچنین اتاق کنفرانس مجازی در برنامه adobe connect با حضور بیش از 20،000 نفر توزیع شد.

داوودی در پایان با اشاره به روابط بین المللی که در جریان این همایش صورت گرفت ، خاطرنشان کرد: در این کنفرانس با 200 شخصیت علمی جهان در بیش از 40 کشور از مذاهب و مذاهب مختلف تماس گرفته شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا