فرهنگ و هنر

مراسم مهمانی لاله‌ها برگزار شد

مهمانی لاله برگزار شد

همزمان با دهه صباح ، مراسم غبارروبی ، معطر سازی و گلریزان گلزار شهدا همزمان در سراسر کشور در بهشت ​​زهرا (سلام الله علیها) تهران برگزار شد.

به گزارش ایواره ، این مراسم در گلزار شهدای بهشت ​​زهرا (سلام) تهران به عنوان یک نماد ملی ، در گلزار شهدای کرمان به عنوان یک باغ گل جداگانه در شهر مقدس بوکان در استان برگزار شد. آذربایجان غربی به عنوان نمادی از گلزار شهدای اهل سنت با 353 شهید ، در گلزار شهدای روستای روئین از توابع شهرستان اسفراین استان خراسان شمالی با 31 شهید گلزار شهدای روستایی و در گلزار شهدا شهدا با حضور مقامات کشوری و مسئولان دینی ادیان توحیدی به عنوان نمادی از گل پیروان ادیان توحیدی.
گلزار و مزار شهدا با هلی کوپتر در 22 استان که قادر به پرواز با هلی کوپترهای نیروی هوایی ، پلیس ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، نیروی دریایی و هلال احمر بودند ، هلی کوپتر شدند. همچنین مراسم تعویض پرچم حرم مطهر شهدا و مراسم اهتزاز پرچم در سراسر کشور برگزار شد.
آیین “جشنواره لاله” و معطر سازی و مراسم تخمگذار گلزارهای مزار مطهر شهدای بهشت ​​زهرا (سلام الله علیها) نیز در قطعه 27 بهشت ​​زهرا تهران برگزار شد که حجت – یوسف علی شکری گفت: آنها مسخره شدند ، اما طوفان آمد ، نوح و یارانش نجات یافتند و در تاریخ ماندند ، اما کافران و مسخره کنندگان غرق شدند و نابود شدند. جریان تاریخ ادامه یافت و حضرت ابراهیم (ع) به عنوان پدر پیامبران آمد و در تاریخ ماند ، اما نه نمرود و نه نمرود باقی نماندند.
با اشاره به همراهی حضرت خدیجه (سلام الله علیها) و حضرت علی بن ابی طالب (علیه السلام) با پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) در عبور از مشکلات آغاز اسلام و محاصره شاخه های ابی طالب ، وی افزود: معاشرت حضرت فاطمه (س) با حضرت علی (علیه السلام) و حضرت زینب (سلام الله علیها) با شهدا (علیه السلام) از همین نوع است. این یک جریان تاریخی است. او همیشه یک بانوی بزرگ و نجیب در کنار هر بزرگمردی بوده است و در تاریخ همیشه جریان حقایقی مانند امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) به عنوان مردی که تاریخ به او تاریخ مدیون است وجود داشته و وجود دارد هیچ اثری از کافران و یزید نیست.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی ، امپریالیسم و ​​استکبار جهانی دست در دست هم دادند تا صدای ملت ما را خفه کنند و از تکامل و رشد ملت ما جلوگیری کنند ، اما در زندانهای تحت ستم مانند خانم دباغا آنها به همراه برادران انقلابی خود شکنجه شدند و اجازه ندادند که دولت ظالم به هدف خود برسد.
حجت الاسلام شکری با تأکید بر اینکه این سرنوشت اجتناب ناپذیر تاریخ است که مستکبران باید بروند و درست بمانند ، افزود: “استکبار جهانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی مبارزه نابرابر را تحمیل کرد تا مانع رشد و پیشرفت ملت ما شود ، اما با تشکر از خون از شهدا ، جنگ رزمندگان و مقاومت آزادگان و حمایت از مادران ، همسران و فرزندان شهدا ، امروز ، پس از 42 سال از انقلاب ما ، با خشونت بیش از هر زمان دیگری پیش می رود.
وی افزود: انقلاب اسلامی ما به رهبری امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری و برکت خون شهدا و مجاهدانی که خون مبارک خود را در این راه فدا کردند ، بیش از هر زمان دیگری و با بیداری در حال پیشرفت است. از ملتهای مسلمان ، یک روز پرچم خود را برافراشته کنید در دست رهبر جهان ما ، حضرت بقیه الله (عج) تحویل می دهد و وعده حقیقت مطمئناً تحقق می یابد.
حمید علی صمیمی ، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران ضمن تبریک اعیاد صباح ، از حمایت سازمان های مختلف در برگزاری جشنواره لاله تشکر کرد.
از طرف دیگر جشنواره لاله و پانزدهمین مراسم استقرار عطر و گل مزار مطهر شهدای ادیان توحیدی نیز در گلزار شهدای کلیمی برگزار شد.
سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و پرورشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم با تقدیر از مقام شامخ شهدا اظهار داشت: شهدای ادیان الهی احترام خاصی در اسلام قائل هستند و حماسه یکجا شدند با شهدای اسلام “.
سردار سلیمانی با اشاره به نقش شهدای ادیان الهی در پیروزی انقلاب اسلامی افزود: دوران جنگ ملت ایران با رژیم پهلوی مختص مسلمانان نبود و همه ایرانیان از هر دین و مذاهب با هم جنگیدند. برای آن. کشور را ستایش می کند “ادعایی است.
وی از نقش چند وجهی شهدای ادیان توحیدی در دفاع مقدس به عنوان یکی از عوامل وحدت آفرین در ادیان الهی نام برد و گفت: یک دستاورد بزرگ در طول انقلاب. “جمهوری اسلامی ایران ، و با تشکر از ظهور انقلاب اسلامی ، امروز ، 42 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، ملت ایران استوار و متحد ایستاده و برگزاری مراسم ملی لاله گوشه ای از قدردانی ملت ایران از شهدا است.
در پایان این مراسم از تعدادی از خانواده های شهدای ادیان توحیدی با اهدا a لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا