علمی و پزشکی

خطر “واقعه تراژیک” در “فستیوال نوستالژیک”

خطر "واقعه تراژیک" در "فستیوال نوستالژیک"

فوریه فوریه است و فصل برگزاری یکی از بزرگترین جشنواره های ایران است. جشنواره فجر که هر ساله منتظر شروع روزهای گرم و پرمشغله خود هستیم. روزهایی که مملو از هنر سینماگران و هنرمندان ایرانی است. اما امسال فرش قرمز جشنواره نیز از کرونا معروف استقبال می کند. یک مهمانی ناخوانده که سهل انگاری آن فاجعه ای غم انگیز به همراه خواهد آورد …

به گزارش ایواره ، جشنواره فیلم فکسر؛ این جشنواره مهمترین جشنواره فیلم در ایران است که از اواسط فوریه 1982 هر ساله در تهران و چندین مرکز استان برگزار می شود و جشنواره های تئاتر ، موسیقی و هنرهای تجسمی فجر نیز این روزها برگزار می شود تا هنرمندان بتوانند آثار خود را به نمایش بگذارند. اجازه دهید مردم به مدت یک سال آثار هنری ایران را تماشا کنند.

جشنواره ای نوستالژیک در کرونا

همه برگزارکنندگان جشنواره فجر آرزو داشتند که این جشنواره را به بهترین و باشکوه ترین شکل برگزار کنند. تعداد کمی از افراد در ایام بهمن در ایران ، تمایل به خرید بلیط جشنواره از شهرهای دور و نزدیک ، صف های طولانی و طولانی برای خرید بلیط ، سالن های پر از افرادی که گاهی اوقات جایی برای سوزن انداختن ندارند و حتی برخی از طرفداران را مجبور می کنند که بر روی زمین بنشینند مراحل تئاتر ، جلسات داغ پس از هر اجرا ، ابزار رای گیری و نقد هنری ، فضای رنگارنگ جشنواره و استقبال از سیمرغ ها و غیره را ندیده یا تجربه نکرده است. یک تجربه نوستالژیک برای ما ایرانی ها.

با این حال ، فوریه امسال ، بسیاری از چیزها تغییر کرده است. از 20 فوریه ، سال گذشته ، سایه تاج بر روی ما قرار گرفته است که ما حتی فکر نمی کردیم اینقدر دوام داشته باشد و قرار است همه جنبه های زندگی ما را پوشش دهد ، نه تنها بسیاری از روندها. برای به هم زدن زندگی عادی ، اما برای گرفتن جان بیش از 57959 نفر از مردم کشورمان. با وجود همه ناباوری ها ، این اتفاق افتاده است و اکنون دیگر نمی توان زندگی عادی داشت ، دیگر نمی توان به طور عادی سفر کرد و جشنواره فجر را به طور عادی برگزار کرد …

این روزها ، در حالی که برای شروع جشنواره فیلم و تئاتر فجر آماده می شویم ، مطمئناً نمی توانیم بلیط بخریم یا در صف فروش بلیط بایستیم و سپس در سینماها و تئاترهای شلوغ بنشینیم و از تماشای فیلم و تئاتر مورد نظر خود لذت ببریم ، این روزها ما دیگر نمی تواند روی صندلی های سینما و تئاتر بنشیند و ساعت ها با یک دوست و هموطن خود درحال تماشای یک اثر هنری بنشیند ، این روزها هر سالن بسته و بدون تهویه مناسب مرکز انتقال بیماری Covid-19 است. هر دوست ، آشنا یا همراهی که در کنار ما نشسته است می تواند نقطه کانونی ویروس کرونا باشد ، هر خط طویل و گسترده می تواند محل ویروس کرونا باشد ، که هر یک از آنها می تواند به هر انتقال منتقل شود و همه می توانند عزیزان ما باشند. ، مردم ما ، هنرمندان ما. و هر فرد در کشور ما را به یک بیماری وحشتناک آلوده کند و حتی آن را تا مرز مرگ بکشاند.

جشنواره صباح؛ آره یا نه؟

بر این اساس بود که از ابتدای فوریه ، نگرانی این بود که آیا جشنواره فجر برگزار می شود یا نه. برخی معتقد بودند که این جشنواره می تواند مطابق با پروتکل های بهداشتی و پروتکل های دقیق در شهرهایی که میزان مرگ و میر و شهرهای به اصطلاح زرد و آبی کاهش یافته است ، برگزار شود ، اما در عین حال ، برخی هنوز هم معتقدند که برگزاری هر نوع مراسمی مانند جشنواره فجر در مناطق وسیعی از کشور ، به دلیل کمبود زیرساخت ها مانند تهویه مناسب سالن ها ، امکان تجمع در ورودی و خروجی سالن ها و … می تواند بسیار خطرناک و خطرناک باشد. حتی کشنده

بر این اساس بود که موضوع برگزاری یا عدم برگزاری جشنواره فجر در سال 1399 در ستاد ملی کرونا مورد بحث قرار گرفت و اخیراً وزارت بهداشت اعلام کرد که این جشنواره می تواند با رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرهای زرد و آبی برگزار شود. در مصاحبه ای با ایواره ، دکتر سیما سادات لاری ، سخنگوی وزارت بهداشت ، اعلام کرد که برنامه های امسال در جشنواره سینما و تئاتر فجر می تواند با ظرفیت 30 درصد و مطابق با پروتکل های بهداشتی فعال شود.

فاصله زمانی بین فرصت ها

وی اظهار داشت که ترجیح داده می شود بیشتر غیابی نگهداری شود. وی گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی و مسافتی اقدام اساسی در مبارزه با ویروس کرون است. البته این موضوع منوط به فروش بلیط بصورت آنلاین است. » کنترل کد ملی و عدم فروش بلیط به بیماران نیز از طریق نرم افزار mask انجام می شود.

وی تأکید کرد: تهویه و فضای مناسب بین تماشاگران و فاصله یک ساعته بین تمیز کردن و ضد عفونی نیز باید انجام شود.

جزئیات نحوه برگزاری جشنواره فجر در سال تاج

در همان زمان مهندس محسن فرهادی معاون فنی مرکز بهداشت محیط و کار وزارت بهداشت اظهار داشت که جشنواره فجر مجاز است در 50 و 30 درصد ظرفیت در شهرهای آبی و زرد برگزار شود. از سالن ، به ترتیب ، به فروش آنلاین بلیط و کد ملی بستگی دارد. وی گفت: بازدیدکنندگان باید از نظر وجود یا عدم وجود بیماری بررسی شوند ، وی گفت: فروش بلیط در محل و وجود هرگونه صف ممنوع است. در واقع ، هر نوع صدور بلیط فیزیکی ممنوع است و فروش بلیط باید از طریق اینترنت ایمن باشد و بلیط صندلی های سالن با یک برنامه از پیش طراحی شده باید از طریق سیستمی که خود سینما قول داده اند طراحی کنند ، انجام شود.

وی با بیان اینکه تهیه بلیط برای بیماران مبتلا به بیماری شریان ویروس کرونا ترمینال به مدت 14 روز تکذیب می شود ، تأکید کرد: همچنین کلیه کارکنانی که ارتباط مستقیمی با تماشاگران یا بازیگران تئاتر دارند باید به طور مرتب در معاینات ویروس کرونا شرکت کنند. در مورد کارمندان ، آزمایشات سریع را کافی می دانیم و اگر تست های سریع آنها مثبت نباشد ، نیازی به آزمایش PCR نداریم ، که برای ایمنی بیشتر انجام تست تشخیصی PCR را توصیه می کنیم.

وی درباره نحوه برگزاری کنفرانس های مطبوعاتی فیلم ها و تئاترها در کرونا گفت: “این مانند برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی است.” هر جلسه در مناطق زرد در داخل خانه با حداکثر 30 نفر مجاز است. البته به شرطی که تهویه مناسب ، تفکیک اجتماعی و ضد عفونی مشاهده شود. بنابراین مطمئناً یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار می شود به شرطی که بیش از 30 روزنامه نگار ، عکاس ، فیلم ساز و غیره وجود نداشته باشد. البته؛ ما هنوز برگزاری چنین جلساتی را به صورت الکترونیکی توصیه می کنیم. در مورد شهرهای آبی ، همه موارد یکسان است ، با این تفاوت که حداکثر ظرفیت کنفرانس مطبوعاتی 50 نفر است.

فرهادی همچنین با اشاره به نحوه مشاهده پروتکل ها در روز اختتامیه جشنواره فیلم و تئاتر فجر خاطرنشان کرد: برای این مراسم که احتمالاً در تهران برگزار می شود ، حداکثر ظرفیت مجاز 30 نفر است. در صورت عدم ورود تهران به شرایط آب ، ظرفیت مجاز جلسه 50 نفر است.

بنابراین ، در تاریخ 2 فوریه ، سید محمدمهدی طباطبایی نژاد ، دبیر جشنواره فیلم فجر ، اعلام کرد که ما 70 سینما در تهران داریم و این جشنواره در 30 استان و 5 منطقه کاملا آزاد برگزار می شود و هر 16 فیلم ظاهر شدن.

وی تأکید کرد که طبق شرایط کرونا ، نیاز به استفاده از ماسک در فضای جشنواره ، دماسنج ، تهویه مطبوع ، ضد عفونی باید رعایت شود.

برخی از نکات جشنواره

در همان زمان دکتر. نادر توکلی – معاون رئیس ستاد درمان کرونا در تهران وی با بیان اینکه تمام تصمیمات کشور به ستاد ملی کرونا واگذار می شود و در آنجا تصمیماتی اتخاذ می شود ، گفت: اعلام شده است که سینماها با ظرفیت سوم در جشنواره فیلم فجر فعال می شوند و کلیه بلیط ها بصورت آنلاین و به فروش می رسد “پروتکل ها دنبال می شوند.

وی افزود: توصیه خاص ما این است که اولاً افراد برای تهیه بلیط جشنواره شخصاً مراجعه نکنند. دوم اینکه در شرایط فعلی نباید به سینما بروند. سرانجام اخبار جشنواره منتشر می شود و بعداً فیلم های وی دیده می شود. اگرچه این جشنواره جذابیت خاص خود را دارد و طی این سال ها تعداد معدودی از علاقه مندان داشته است ، اما باید سعی کنیم با توجه به شرایط موجود ، جمعیت را به حداقل برسانیم. هنگام ورود یا خروج به سالن ها حمله نکنید.

توکلی ادامه داد: در زمان نمایش فیلم به دلیل بسته بودن محیط نباید چیزی خورد و به حداقل رسید. در سینماها اما تنظیماتی برای رعایت فاصله اجتماعی انجام شده است.

در هر صورت ، علیرغم اعلام پروتکل ها و دستورالعمل های مربوطه به مسئولان جشنواره فیلم فجر امسال و تعهد به اجرای آنها ، متأسفانه از روز گذشته عکس هایی از جشنواره فیلم فجر منتشر شده است که اجرای آن را نشان نمی دهد پروتکل ها هش دو برابر شد.

به طور کلی ، در شرایطی که پس از مرگ 400 و 500 نفر ، کنترل نسبی بیماری حاصل شده و وضعیت زرد و آبی در بیشتر شهرها حاکم است و همزمان ، مقامات بهداشتی کشور اغلب به شکننده و چهارمین بیماری خطرناک آنها هشدار می دهند که برگزاری جشنواره ای به این اندازه قطعاً می تواند خطرناک باشد. زیرا کوچکترین اشتباه ، بی احتیاطی و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند جمعیت زیادی را تحت تأثیر قرار داده و شرایط را به شرایط سخت پاییزی تبدیل کند.

بنابراین ، به دلیل شرایط ناپایدار کرونا در کشور و در زمانی که بسیاری از رویدادهای ملی ، مراسم و غیره به دلیل این بیماری لغو یا محدود می شوند و عملاً برگزار می شوند ، ممکن است شباهت جشنواره فجر به مراسم های دیگر مناسب باشد. ، کنفرانس ها و جشنواره های برگزار شده در ماه های اخیر محدود بوده و حتی به صورت مجازی برگزار می شد ، تا به منظور دستیابی به دستاوردهایی در کاهش شیوع و مرگ و میر ناشی از این بیماری ، که چند روز به دلیل محدودیت در محل قرار دارد ، حاصل شود. رعایت دو رقمی نباید به خطر بیفتد و به تلاش های کادر پزشکی آسیب نرسد.

در هر صورت باید گفت که هرگونه سهل انگاری یا ساده سازی در برگزاری این جشنواره با طیف وسیعی از علاقه مندان در سراسر کشور بدون شک در روزهای آینده مجدداً خطر بیماری را در پی خواهد داشت و پروتکل های اعلام شده در کلیه موارد محلی مورد نیاز است استانها برگزاری ، از جمله نحوه فروش بلیط ، نحوه ورود و خروج افراد ، وضعیت سالن ها ، ضد عفونی صندلی ها ، رعایت فواصل ، کنفرانس های مطبوعاتی و غیره ، باید بدون نقص انجام شود و شرکت کنندگان باید توصیه های بهداشتی مقامات را دریافت کنند و کارشناسان به طور جدی. گرفتن؛ زیرا در غیر این صورت قطعاً مجدداً شاهد چرخه بیماری و زنجیره انتقال خواهیم بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا