علمی و پزشکی

آغاز طرح “سلامت نوروزی” اورژانس از ٢٥ اسفند/بکارگیری اورژانس ریلی و دریایی در نوروز ۱۴۰۰

آغاز طرح "سلامت نوروزی" اورژانس از ٢٥ اسفند/بکارگیری اورژانس ریلی و دریایی در نوروز ۱۴۰۰

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از راه اندازی پروژه سلامت نوروز در اسفند ماه سال جاری خبر داد و گفت: در تلاش هستیم با 3000 ایستگاه اورژانس ، 5500 آمبولانس ، 64 اتوبوس آمبولانس ، 40 هلی کوپتر اورژانس و پنج فروند شناور دریایی. بیایید پروژه سلامت نوروز را شروع کنیم.

مجتبی خالدی در مصاحبه ای برای ایوارهوی با اشاره به طرح “طرح بهداشت و سلامت” و چگونگی اجرای آن گفت: با دستور دکتر نمکی وزیر بهداشت ، امسال مسئولیت برنامه بهداشتی نووز به دکتر کولیوند ، سرپرست We اعلام شده است انتظار سفرها را نداشته باشید. “برای انجام مقدمات لازم در این زمینه ، ما طرح سلامت نوروز را از 16 مارس آغاز خواهیم کرد و این طرح تا 15 آوریل 2004 ادامه دارد.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: “این پروژه در تمام زمینه های مربوط به بهداشت در وزارت بهداشت و سازمان های همکار ما انجام خواهد شد. البته یکی از سازمان هایی که باید برنامه ریزی ویژه ای انجام دهد ، اورژانس بیمارستان ”

اورژانس پیش بیمارستانی بیشترین نیاز در نوروز است

وی گفت: بیشترین افراد مورد نیاز در طرح سلامت نوروزی ، اورژانس های پیش بیمارستانی هستند. وی با بیان اینکه “ما تلاش می کنیم با سه هزار ایستگاه اورژانس ، 5500 آمبولانس ، 64 اتوبوس آمبولانس ، 40 هلی کوپتر اورژانس و پنج فروند شناور نیروی دریایی برنامه بهداشتی را تنظیم کنیم” ، گفت: بیایید نوروز را شروع کنیم و تمام تلاش ما این است که دسترسی مردم به خدمات اورژانس فراهم شود در تمام نقاط ایران.

تهیه دستورالعمل های ویژه برای پروژه نووروز

خالدی در خصوص اقداماتی که تاکنون در این راستا انجام شده است ، گفت: دستورالعمل های ویژه ای برای این طرح تهیه شده و در حال آماده سازی است تا برای همه روسای دانشگاه ارسال شود.

وی افزود: این طرح فقط برای موارد اضطراری پیش بیمارستانی نیست و شامل همه مراكز درمانی از جمله مراكز دولتی و خصوصی خواهد بود همچنین اقدامات خوبی توسط كارشناسان بهداشت وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی و مانند سایر موارد انجام خواهد شد. سالهای گذشته ، برنامه بهداشتی نوروز کلیه اقدامات بهداشتی ، بازنگری در اسکان ، مراکز رفاهی و مراکز تهیه و توزیع غذا به ویژه توسط متخصصان بهداشت ، بازرسی و ارائه توصیه های لازم برای بهبود سطح بهداشت با توجه به شرایط خاص کرونا انجام خواهد شد.

نوروز 1400 شهر قرمز میزبان نخواهد بود

وی در ادامه به مشاوره دادن به مردم در تعطیلات نوروز پرداخت و گفت: “طرح سلامت نوروز مطابق با دستورالعمل ها و پروتکل های کرونا انجام می شود ، به این معنی که شهرهایی که در طول برنامه توسط صلیب سرخ ملی ضد کرونا نامگذاری شده اند مهمان نواز نخواهد بود و این هموطن باید نکاتی را برای داشتن ماسک ، رعایت فاصله اجتماعی ، احترام به سلامتی رعایت کند از جمله الزاماتی است که در طرح سلامت نوروز مورد توجه قرار گرفته و انتظار داریم که مورد احترام همه عزیزان قرار گیرد.

اعلام مشکلات بهداشتی شهروندان نوروزی تا سال 190

وی ادامه داد: ما نیروهایی را برای بازرسی های خود از دانشگاه و وزارت بهداشت خواهیم فرستاد تا روند ارائه خدمات را در طرح سلامت نوروز بررسی کنند و درخواست من این است که اگر هموطنان ما بدون نیاز به مشکل در زمینه بهداشت و درمان داشته باشند برای یک پیشوند با شماره و تماس بگیرید و نقاطی را که لازم است بررسی شود اطلاع دهید.

استفاده از راه آهن و اورژانس دریایی در طرح سلامت نوروز 1400

خالدی در مورد استفاده از اورژانس های ریلی و دریایی در طرح بهداشتی نوروز اظهار داشت: ما در برنامه بهداشت 140 اقدامات مختلف مختلفی داریم که اولین آنها طرح کمک ریلی است که در برخی مکان ها واگن های آمبولانس ایجاد کردیم. امیدواریم که لازم نباشد ، زیرا معمولاً برای تلفات جانی یا تعداد زیادی از بیماران استفاده می شود ، اگرچه این آماده سازی نیز انجام می شود.

طراحی آمبولانس های دریایی

وی افزود: در مورد شناورهای نیروی دریایی یا آمبولانس های دریایی ، پنج ناو نیروی دریایی استاندارد ایجاد کرده ایم که در سازمان اورژانس کشور آمبولانس دریایی محسوب می شوند و بخصوص در جزایر جنوبی کشور در حال ارائه خدمات هستیم تا این آمبولانس بتواند بیماران را مداوا کند. و مجروح شدن در جزایر. “انتقال به مراکز تخصصی بیمارستان یا مراکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی.

خالدی در مورد توصیه های ارائه شده در مراکز درمانی اظهار داشت: توصیه می شود موارد اضطراری مراکز درمانی بویژه فعال باشند. برخی از بخشها مانند بخشهای ویژه ، بخش مراقبت ویژه قلب ، بخش مراقبت از قلب ، CCU ، بخشهای دیالیز ، بخشهای عمل بالینی یا بالینی و غیره آنها باید فعالیت خود را 100٪ حفظ کنند.

وی افزود: ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که عزیزان احساس نکنند در صورت تعطیلات نوروز ، در ارائه خدمات بهداشتی کمبود وجود دارد. به همین دلیل است که ما تمام تلاش خود را می کنیم. در این راستا ، هماهنگی های لازم با سازمان نظام پزشکی ، سازمان انتقال خون و همه سازمان های همکار ، مانند بیمارستان ها در مراکز خصوصی یا نظامی انجام شده است ، به طوری که برنامه بهداشتی نوروز 140 نسبت به سال های گذشته قویتر است.

وی در پایان تأکید کرد: در طرح نوروز 140 از تمام تجهیزات خود استفاده خواهیم کرد تا همه هموطنان در سراسر کشور با دردسر و مشکلات کمتری به خدمات لازم دسترسی داشته باشند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا