فرهنگ و هنر

سرمایه‌گذار در راه خانه پدری جلال

سرمایه‌گذار در راه خانه پدری جلال

سرانجام ، در آخرین فراخوان عمومی صندوق رنسانس ، خانه پدری جلال آل احمد استفاده از “فرهنگی ، هنری و آیینی” را تصدیق کرد و سرمایه گذار وی قول داد که با تحقیقات تاریخی احیای خانه پدری جلال را انجام دهد ، ایجاد زمینه ها و شخصیت های برجسته ، از جمله حاج سید احمد طالقانی. ” “جلال آل احمد و شمس آل احمد را به جهانیان معرفی کنید.”

به گزارش ایواره ، پس از تبریک برای استفاده جدید از “خانه پدر جلال آل احمد” و درگیری که مقامات میراث فرهنگی در آن زمان برای انتخاب خانه “باستان شناسان” در خیابان خیام ، کوچه اصلی کارکنان و دهانه ای داشتند که برای آن آنها حتی هفته ای یک یا دو روز در هفته خانه را برای فعالیت باز نگه داشتند و سرانجام صداها به خواب رفتند و شکست طرح – همانطور که باستان شناسان پیشگام در روز افتتاحیه پیش بینی کردند – خانه هر فکر را خالی کرد ؛ مدتی بعد ، صحبت از تبدیل خانه به پناهگاهی برای معتادان ، خوابیدن و تبدیل مکان به زباله دانی بود. آنها رفته اند

با این وجود متولیان صندوق احیا معتقدند طبق قانون ، حفاظت از این بنای تاریخی تا زمان انتقال کامل آن به کاربر ، بر عهده میراث فرهنگی استان تهران است ، این اداره کل متولی آثار تاریخی پایتخت است. اما از این نظر به نظر خوب نرسیدند ، تا اینکه سرانجام با ورود سرمایه گذار که صندوق احیا useful آن را مفید می داند ، امیدها برای ساماندهی مجدد این خانه تاریخی افزایش یافته است.

طرحی ویژه برای احیای خانه ای که گویا باستان شناسان مالک آن بوده اند

اکنون ، به نقل از پایگاه خبری سبطا ، سیده محبوبه کاظمی دولابی – سرمایه گذار برنده حراج این بنای تاریخی – که خود را “دغدغه کاربلد” در زمینه میراث فرهنگی می داند و نه سرمایه گذار ، برای احیای این امر برنامه ویژه ای دارد. یادبود و ارائه گزارش های ملی و بین المللی.

وی با اشاره به اینکه طی دو هفته آینده این اثر تاریخی را دریافت می کند ، می گوید: “با توجه به کاربری تعیین شده توسط این صندوق رنسانس ، که فرهنگی ، هنری و آیینی است ، ما برنامه مرمت ، احیا و عمل “. در واقع ، ما جنبه گردشگری همراه با جنبه های فرهنگی ، هنری و آیینی را برای این بنای تاریخی برجسته کرده ایم.

وی یکی از مهمترین اهداف خود در احیای خانه پدری جلال را ارائه بهترین حالت ملی و بین المللی این کشور عنوان کرد و افزود: در این راستا سعی داریم تاریخ ، تاریخ بنا و شخصیت برجسته آن مانند حاج سید احمد طالقانی ، جلال آل احمد و معرفی شمس آل احمد به ایرانیان و جهان.

کاظمی با اشاره به درک حساسیت و نگرانی دوستداران میراث نسبت به سرنوشت این بنای تاریخی ، می گوید: برخی افراد فقط نگران میراث فرهنگی هستند و فقط شکایت می کنند اما فقط نگرانی کافی نیست ، اما ما به مردم احتیاج داریم. در این راستا نباید از نقش دولت و وزارت میراث فرهنگی و صندوق احیا غافل شد ، مرمت و بازسازی خانه پدری جلال یک پروژه جدی است و بار آن فقط به دوش سرمایه گذار نیست.

وی با تأکید بر اینکه شخصی که در زمینه میراث فرهنگی در شرایط کنونی اقتصادی و فرهنگی سرمایه گذاری می کند ، نگران این حوزه است ، ادامه می دهد: اگر هدف ما سود اقتصادی بود ، باید به دنبال حفظ سرمایه و حضور در سایر بازارهای سرمایه باشیم ، اما نگرانی ما حفظ میراث فرهنگی هستیم و وارد این حوزه شده ایم. بنابراین موضوع منافع اقتصادی در احیای خانه پدری جلال منتفی شده است ، اما ما می خواهیم یک حرکت فرهنگی م effectiveثر داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه دلسوزان فرهنگ و متولیان امر باید مسئولیت کامل این منطقه را به عهده بگیرند ، بر لزوم حمایت قوی دولت و میراث فرهنگی برای احیای مجدد خانه تأکید کرد.

“خانه جلال پادری” یکی از بناهای تاریخی و فرهنگی دوره قاجار است و متعلق به آیت الله حاج سید احمد طالقانی (آل احمد) از علمای معروف و تأثیرگذار تهران است. این خانه در زمان خود به محلی برای تجمع علما و روحانیون در تهران و محلی برای برگزاری جلسات مخفی علیه سیاستهای ظالمانه استبداد رضا شاهی تبدیل شده بود. روزه داری و قرائت قرآن و مجالس عزاداری توسط هیئت های مذهبی نیز از جمله برنامه های منظم این خانه بود. این اثر تاریخی در سال 1308 به طور کامل بازسازی شد. جلال آل احمد در سال 1310 ، در سن 8 سالگی به این خانه منتقل شد و تا 17 سالگی در آنجا حضور داشت. در اکتبر 1983 ، این اثر تاریخی به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

در سال 1985 ، سازمان میراث فرهنگی آن زمان خانه را به دست آورد تا پس از مرمت از آن استفاده صحیح شود. اما سو the استفاده از این ساختمان به این معنا بود که هیچ کس حاضر به احیای آن نبود ، علی رغم چندین درخواست برای جذب سرمایه گذار ، تا اینکه سرانجام در سال 1991 به عنوان “خانه باستان شناسان ایران” افتتاح شد ، اما حتی این عنوان نیز نمی توانست زندگی را به این خانه آورد. قرار است تا امروز ، بنا به گفته سرمایه گذار آن ، این بنای تاریخی کاربرد فرهنگی ، هنری و آیینی داشته باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا