عمومی

ساده سازی فرآیند فروش با پلتفرم حرفه ای owj.io

[vc_row][vc_column][vc_column_text]اغلب وقتی افراد به نرم افزار CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) owj.io اشاره می‌کنند، منظورشان نرم افزاری است که آن‌ها را قادر می‌سازد تا روابط خود را با مشتریان بهبود بخشند.

اما نقش و کاربرد سامانه مدیریت CRM، بسته به اینکه در کدام بخش به کار برده می‌شود، متفاوت است. مثلاً تیم پشتیبانی ممکن است از نرم افزار CRM برای مدیریت درخواست‌های (تیکت ها) مشتریان استفاده کند، در حالی که تیم‌های بازاریابی از آن به عنوان ابزاری برای تحلیل نحوه پاسخگویی مخاطبان به کمپین های آنلاین نگاه کنند.

اما وقتی نوبت به تیم فروش می‌رسد، از نرم افزار CRM برای ساده سازی مدیریت قیف فروش استفاده می‌شود. با استفاده از ابزار CRM فروش، می‌توانید در یک پایگاه داده مرکزی همه اطلاعات مشتریان را ذخیره کنید و فروش بیشتری داشته باشید.

ساده سازی فرآیند فروش

CRM فروش ابزاری برای مدیریت تمام نقاط تماس با فرصت‌های احتمالی یا مشتریان در تمامی مراحل فروش است. این نقطه تماس می‌تواند هرگونه تعامل (مستقیم یا غیرمستقیم) بین فروشندگان و سرنخ‌های فروش باشد. این ابزار، ضمن ردیابی ارتباطات با مشتریان احتمالی، به طور خودکار داده‌های آن ها را سازماندهی می‌کند و یادآوری هایی را برای پیگیری و موارد دیگر ارسال می‌نماید.

اساساً، CRM فروش فرآیند پرورش سرنخ ها را ساده می‌کند. چون وظایف اداری و سازماندهی داده‌ها به صورت خودکار انجام می‌شوند می‌توانید زمان کمتری را برای ورود اطلاعات صرف کنید و تمرکز خود را بر ایجاد روابط مؤثر با مشتریان احتمالی قرار دهید.

متمرکز کردن فعالیت های فروش

نمایندگان فروش روزهای خود را با انجام فعالیت های متفاوت، از تحقیق بازار و تماس‌های سرد تا مدیریت معاملات و فروش میدانی، سپری می‌کنند. از طرفی مدیران به نظارت بر عملکرد نیروهای فروش، و رهبری تیم خود مشغول هستند. بدون یک سیستم متمرکز برای مدیریت همه این عملیات روزمره، روند انجام کارها می توانند به سرعت در سازمان شما ناکارآمد شوند.

CRM فروش به عنوان یک راه حل مؤثر برای مدیریت گردش کار روزانه طراحی شده است. این نرم افزار می‌تواند با ابزارهای موجود و کانال‌های ارتباطی شما ادغام شود و مدیریت همه وظایف شما را از یک بستر واحد، آسان کند.

تمرکز داده ها، منبع واحدی از اطلاعات قابل اعتماد را در سازمان شما ایجاد می‌کند. نمایندگان فروش به راحتی می توانند دقیق ترین و به روز ترین اطلاعات مورد نیاز برای پیگیری صحیح فرصت‌ها یا بستن معاملات فروش را پیدا کنند. همچنین می توانند در همه کانال‌های ارتباطی مانند ایمیل، تلفن یا جعبه گفتگوی وب‌سایت با سرنخ ها ارتباط بگیرند، بدون اینکه بین برنامه‌ها یا تب‌های مرورگر جابجا شوند.

CRM فروش به تیم فروشندگان کمک می کند تا فعالیت های خود را بهینه کنند.

اطمینان از صحت اطلاعات مشتریان

ورود دستی اطلاعات مستعد خطای انسانی است. فرضاً یک نماینده فروش باید اطلاعات تماس یک سرنخ را ثبت کند، او ممکن است به طور تصادفی داده‌های نادرست را وارد کند یا به راحتی فراموش کند که اطلاعات تماس سرنخ را ثبت نماید.

CRM فروش با ثبت خودکار هر اقدامی که یک نماینده فروش در برنامه انجام می‌دهد، مانند شروع تماس یا ارسال ایمیل پیگیری، این خطاها را به حداقل می‌رساند.

CRM های فروش، مجهز به ابزار غنی سازی داده هستند. این ابزارها از پایگاه داده آنلاین برای جمع آوری خودکار اطلاعات دقیق در پرونده سرنخ استفاده می‌کنند. این نه تنها احتمال ثبت داده‌های نادرست را کاهش می‌دهد، بلکه باعث صرفه جویی در زمان صرف شده برای تحقیق در مورد سرنخ ها نیز خواهد شد.

شناسایی نقاط ضعف در روند فروش

برای شرکت‌هایی که ازCRM فروش استفاده نمی‌کنند، تجزیه و تحلیل مسائل مربوط به عملکرد، می تواند تبدیل به چالش واقعی شود. آن‌ها باید مقادیر زیادی از داده ها را در صفحات اکسل جمع آوری کنند و با فرمول های آن درگیر شوند تا همه چیز را درک کنند.

زیبایی کار CRM فروش این است که تجزیه و تحلیل داده ها را برای شما انجام می‌دهد. اطلاعات مشتری به طور خودکار در گزارش‌های هوشمند بی درنگ جمع آوری می‌شود تا اطلاعاتی راجع به نحوه عملکرد بخش فروش شما به طور کلی ارائه دهد.

این گزارشات را می‌توان بر اساس مراحل قیف فروش، نوع فعالیت فروش، عملکرد فردی فروشندگان و موارد دیگر سفارشی‌سازی و فیلتر کرد. این که چقدر بخواهید در این گزارشات جزئی بشوید به خودتان بستگی دارد، اما یک چیز قطعی است: اگر در روند فروش شما نقاط ضعفی وجود داشته باشد یا عملکرد هر یک از فروشندگان ضعیف باشد، CRM فروش شما آن‌ها را پیدا می کند.

نتیجه گیری

با CRM فروش چرخه فروش خود را کوتاه کنید

ایجاد یک پایگاه مشتری وفادار تنها با شکل دهی ارتباطات مؤثر ممکن می‌شود. CRM فروش، کارهای اداری و تجزیه و تحلیل داده‌هایی را که معمولاً یک فروشنده به طور دستی انجام می‌دهد، خودکارسازی می‌کند و بنابراین آن‌ها زمان بیشتری برای ارتباط با سرنخ ها دارند. روابط معنی دار را می‌توان در مدت زمان کمتری، و با فرصت‌های فروش بیشتری ایجاد کرد. و در نهایت فروشندگان می توانند سرنخ ها را در قیف فروش خود با سرعت بیشتری حرکت دهند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دکمه بازگشت به بالا