آنتی اسکالانت / آنتی اسکالانت فلوکن 260

فروش آنتی اسکالانت ماده ضد رسوب ممبران (R.O Scale Inhibitor)

در دستگاه تصفیه آب صنعتی آنتی اسکالانت؛ به دلیل اینکه مهم‌ترین هدف در بهره برداری صحیح از دستگاه تصفیه آب صنعتی بالا نگه داشتن عمر مفید ممبران می‌باشد و تنها عامل بازدارنده از ایجاد رسوب روی سطح ممبران استفاده از آنتی رسوب اسکالانت مرغوب می‌باشد.

تعدادی از مواد شیمیایی وجود دارد که می‌تواند به عنوان ضد مواد تقویت کننده و پخش کننده برای بهبود عملکرد سیستم‌های اسمز معکوس و نانو فیلتراسیون (NF) استفاده شود. Antiscalant خانواده‌ای از مواد شیمیایی هستند که برای جلوگیری از تشکیل و رسوب نمک‌های معدنی بلوری که مقیاس را تشکیل می‌دهند، طراحی شده‌اند.

آب خام حاوی نمکهای معدنی و املاحی است که با عبور از غشا ممبران روی محیط غشا رسوب می‌کند. این رسوبات منافذ را به تدریج مسدود می‌کند و باعث کاهش کارایی آب خارج شده از سیستم نمک زدایی اسمز معکوس می‌شود.

آنتی اسکالانت چیست؛ انتی اسکالانت که برای کاهش اثرات رسوباتی مانند کربنات کلسیم (CaCO₃)، سولفات کلسیم (CaSO₄)، سولفات باریم (BaSO₄) و سولفات استرانسیم (SrSO₄) تشکیل می‌شود که روی غشا پلی آمید تشکیل می‌شود. همچنین رسوب سیلیکا نسبت به دیگر رسوبات کمتر تشکیل می‌شوند.

انتخاب ضد رسوب آنتی اسکالانت با کیفیت بالا می‌تواند در نگهداری دستگاه تصفیه آب صنعتی به ما کمک نماید و اما مشکلاتی که می‌تواند این رسوبات موجود بر روی ممبران به وجود آورد عبارت است از:

  1. برخورد کریستال‌های رسوب به ممبران که باعث باز شدن منافذ ریز ممبران می‌شود
  2. کاهش فشار آب و افزایش هدر رفت انرژی و هزینه‌های نگهداری سیستم
  3. پایین بودن راندمان سیستم
  4. افت محسوس آب تولید ممبران

محل نصب دوزینگ پمپ جهت تزریق آنتی اسکالانت (پمپ تزریق بر روی دستگاه تصفیه آب)

ابتدا یک مخزن ۴۰ لیتری و ۲۵ لیتری تهیه کرده و درون آن را با آب تصفیه شده پر نموده و به ازای هر ۴۰ لیتر آب تصفیه شده ۳۰۰ الی ۴۰۰ سی سی آنتی اسکالانت با آب مخلوط می‌کنیم و توسط شلنگ مکش اسکالانت با درجه تنظیم شده در طول ۲۴ ساعت به دستگاه محلول رقیق را تزریق می‌کنیم.

در ضمن باید توجه داشته باشیم که بهترین محل تزریق ضد رسوب اسکالانت باید بعد از شیر میکس و قبل از پمپ طبقاتی باشد زیرا اگر قبل از شیر میکس تزریق شود و آب جهت شرب استفاده شود برای بدن انسان مضر است و همچنین در بلند مدت می‌تواند باعث خوردگی اتصالات مخازن گردد.

رسوبات ممبران و استفاده از آنتی اسکالانت

بخاطر وجود نمک‌های حل شده در آب ورودی به دستگاه تصفیه آب به سبک اسمز معکوس و آب شیرین کن وبه وجود آوردن گرفتگی و رسوب در روزنه‌های میکرونی پلی آمید ممبرین های اسمز معکوس، اصطلاحاً پدیده scaling ایجاد می‌شود.

ماده ضد رسوب آنتی اسکالانت و مزایا و معایب آن چیست؟

عیوب به کارگیری از آنتی اسکالانت؛ بی کیفیت باعث کم شدن گنجایش تولید، زیاد شدن مقدار نمک‌های حل شده در آب تولید TDS خروجی تولید، بالا رفتن فشار بر پمپ‌های طبقاتی، کم شدن طول عمر پمپ، افزایش برق مصرف شده به دلیل افزایش مقدار آمپر، کثرت در شستن ممیران نشات گرفته از مسدود شدن و در آخر کم شدن طول عمر در ممبران ها و عوض شدن زود هنگام آن می‌شود.

آنتی اسکالانت ارائه شده توسط شرکت مهندسی آتیه انرژی تلاش در اقسام گوناگون برای هدایت در دستگاه‌های اسمز معکوس با آب ورودی لب شور و دستگاه اسمز معوس با آب ورودی دریایی و اقسام آنالیزهای ورودی آب رسیدگی و به مشتریان گرامی عرضه می‌شود.

مقدار استفاده، کارکرد و کارایی ضد رسوب Antiscalant با اهمیت به نرم افزارهای شرکت عامل و همچنین کیفیت آب ورودی (لب شور – دریایی) به دستگاه‌های اسمز معکوس اندازه گیری و به متقاضیان گرامی عرضه می‌شود.

Part number

Description

Dosage

Packing

0920-HDASI01B/ECO1

HDC-ASI-ECO1 Biodegradable anti scalant

۱, ۵- ۵ gram per m3

۲۰ ltr/can (20 kg)

0920-HDASI02B/ECO2

HDC-ASI-ECO2 Biodegradable anti scalant

۴ – ۱۰ gram per m3

۲۰ ltr/can (20 kg)

فروش آنتی اسکالانت دستگاه تصفیه آب صنعتی

شرکت مهندسی آتیه انرژی تلاش بعنوان وارد کننده اصلی و مستقیم آنتی اسکالانت آمادگی خود را جهت همکاری با صاحب نظران و متخصصان و همکاران گرامی اعلام می‌کند.

برای خرید آنتی اسکالانت، سفارش نوع محصول باید متناسب با شرایط آب ورودی و طراحی دستگاه اسمز معکوس باشد لذا می‌توانید جهت مشاوره رایگان با ما تماس حاصل فرمایید.

این شرکت روی چند برند مرغوب ضد رسوب ممبران کار می‌کند که یکی از آنها آنتی اسکالانت فلوکن ۲۶۰ می‌باشد که دارای مرغوبیت بالایی است.

با توجه به آنالیز آب ورودی به دستگاه تصفیه آب میزان تزریق مواد ضد رسوب متفاوت خواهد بود لذا قبل از اینکه از دستگاه بهره برداری صورت پذیر است بهتر است آنالیز کامل آب را در اختیار داشته باشیم تا آنتی اسکالانت بتواند به نحو احسنت مانع تشکیل رسوب روی سطح ممبران شود.

میزان انتی اسکالانت مصرفی

میزان ضد رسوب ممبران در دستگاه تصفیه آب صنعتی به مواردی مانند آنالیز آب ورودی به دستگاه و مقدار ظرفیت آبدهی و مدل و تعداد ممبران و شرایط محیطی و ph بستگی دارد به طور متوسط در شرایط متعادل مقدار استفاده از آنتی اسکالانت سه الی چهار پی.پی.ام pbm است. ایرادهایی که بر اثر رسوب گذاری روی سطح ممبران اتفاق می‌افتد به شرح ذیل است.

  1. پایین بودن کیفیت و میزان دبی آب.
  2. نوسان فشار هوا مخصوصاً زمانی که فشار زیادی افت پیدا می‌کند و میزان مصرف انرژی و هزینه‌های ناشی از آن
  3. میزان سی. آی.پی یا همان شستشوی بیش از حد ممبران در فاصله زمانی کوتاه که موجب می‌شود عمرم پایین بیاید.
  4. استفاده نکردن از دستگاه تصفیه آب صنعتی در مدت زمان طولانی باعث باز شدن محفظه‌های ممبران می‌شود و یا املاحی که روی سطح ممبران جمع می‌شوند می‌تواند تبدیل به رسوبات مقاومی بشوند که باعث آسیب رساندن به منافذ ممبران بشوند.

اگر بخواهیم که موارد فوق اتفاق نیفتد، یکی از راه‌های پیشگیری کردن از این اتفاقات استفاده دائم از آنتی اسکالانت با کیفیت می‌باشد.

خروج از نسخه موبایل