اجتماعی

هیچ زمینی را در شهرداری خام نمی‌فروشیم

هیچ زمینی را در شهرداری خام نمی‌فروشیم

مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران گفت: سازمان املاک در دو حوزه اساسی، تامین منابع پروژه‌های اجرایی شهرداری و تملک اراضی مورد نظر برای طرح‌های شهری فعالیت دارد.

به گزارش ایواره، ابوذر مختاری گفت: بیش از 1000 درصد رشد عملکرد امسال سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران نسبت به سنوات گذشته است و این سازمان امسال قریب به ۱۵ هزار میلیارد تومان در تامین منابع در حوزه شهرداری تهران سازمان املاک اقدام کرد. البته سازمان املاک و مدیران صف در مناطق ۲۲ گانه،۱۵ همت در تامین منابع و هفت همت در حوزه تملک اراضی مورد نظر، برای طرح های شهری انجام شد که هر دو مورد در طول تاریخ شهرداری بی سابقه است و امیدواریم مجموعه این اقدامات باعث رضایتمندی شهروندان تهرانی از عملکرد شهرداری تهران شود.

وی با اشاره به مولدسازی املاک اظهارکرد: مولدسازی در سابقه شهرداری ریشه های ضعیفی داشت اما در دوره مدیریت جدید شهرداری و حوزه معاونت مالی بنا گذاشته شد و همچنین بخشنامه‌هایی هم دولت مصوب کرد تا دستگاه‌های دولتی که حتما مولد سازی کنند. ما هیچ زمینی را در شهرداری خام نمی فروشیم، حتما روی آن بار گذاری و بررسی می‌کنیم و در برخی از موارد وارد پروژه های مشارکتی می شویم.

مختاری ادامه داد: همچنین آرشیو الکترونیکی و ثبت بیش از ۳۵ هزار پارسل و در نهایت با تارگت ۷۰ هزار پارسل در دستور کار است که تمامی اسناد سازمان املاک در آرشیو الکترونیکی نگهداری شود، بر اساس همکاری که با مرکز تحول داشتیم، یک سازمان جامع املاک را در شهرداری تهران داریم و یک کار بی نظیری انجام شد و کل فرآیندها سیستمی می‌شود که سعی و خطا در آن کمتر خواهد بود و مردم به فرآیندها  دسترسی راحت‌تری خواهند داشت.

 وی با تاکید بر اینکه ما متولی بخشی از دارایی های مردم هستیم تصریح کرد: بخشی از املاکی که در اختیار شهرداری تهران است یا اراضی که برای شهرداری تهران از توافقات و قراردادها تولید م‌ شود این املاک ، املاکی است با کاربری تجاری و مسکونی، ما متولی املاک تجاری و مسکونی نیستیم، این املاک باید توسط شهرداری تهران مولد بشود و به بخش خصوصی منتقل شود و درآمد حاصله در امورات شهری صرف شود.

مدیر عامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران ادامه داد: این به معنای فروش دارائی‌های شهر نیست، این املاک برای ایجاد تولید ثروت برای شهرداری در راستای اجرای پروژه های زیر ساختی است، در دوره دکتر زاکانی وآقای فروزنده مقرر شد؛ از فروش دارایی‌ها، هزینه‌های جاری پرداخت نشود، هر چیزی که از دارایی‌های شهر را مولد می کنیم و تبدیل به  نقدینگی یا  در آمد می شود، فقط در حوزه زیر ساخت خاصه حمل و نقل و بعضا فضای سبز و تامین سرانه ها انجام می شود.

وی افزود: دکتر زاکانی از بدو ورود به شهرداری تهران، دغدغه حوزه مسکن پرسنل را داشتند  و این دوسالی هم که زمان برد تا به یک شاکله‌ای به لحاظ اقداماتی که انجام شده بود برسیم، مواردی که دغدغه‌مندی دستگاه های نظارتی هم بود،یکی دوسال زمان برد تا ما بتوانیم به ریل اجرا برگردیم، حتما سال ۱۴۰۳ سال تحول در حوزه مسکن پرسنل خواهد بود و دکتر زاکانی تصیماتی خوبی گرفتند و املاکی کاندید شدند  و با توجه به اینکه این موضوع دغدغه پرسنل است،این خبر از لسان شهرداری  گفته می‌شود که شیرینی آن به دل و جان بچه های شهرداری بنشیند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر، مختاری گفت: ما چند کلان پروژه داریم  مانند پروژه شهید بروجردی، شوشتری و شاخه غربی و شرقی یادگار  و ابر پروژه‌هایی مانند تملک باقی مانده یا فاز بعدی این پروژه ها است. همچنین در حوزه سرمایه و تامین منابع عددی بیش از  ۲۵ همت  سازمان املاک برنامه ریزی دارد که ان شاء الله بتواند عملکرد غیر نقد ما در حوزه شهرداری تهران باشد.

 وی افزود: حالمان خوب است چون می بینیم یک اتفاقاتی در شهر می افتد که ترافیک باز می شود، و با توجه به اینکه هر سه پروژه ما تقریبا در جنوب شهر است،  دلخوش این هستیم که ثمره آن به  ویژه در جنوب شهر تهران برای مردم ،تا پایان دوره قابل لمس خواهد بود.

انتهای پیام

کارگروه خبری اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا