علمی و پزشکی

دلار بخریم یا نه؟ – ایواره

دلار بخریم یا نه؟ - ایواره

امیرحسین کریم زاده با اشاره به اینکه بازارهای بزرگی مانند طلا ، ارز ، دلار و مسکن به سقف قیمت رسیده اند ، گفت: قیمت دلار ممکن است تا مرز 23 هزار یورو سقوط کند. نرخ واقعی دلار 20 هزار یورو بود که نوسانات آن می تواند بین 17 هزار یا 23 هزار یورو باشد.

وی ادامه داد: بودجه بسته برای سال آینده 11 هزار و 500 یورو است و بازار آزاد آن حدود 20 درصد بیشتر از این نرخ است. دلار زیر 15 هزار یورو توجیهی ندارد.

وی گفت: “با نزدیک شدن به پایان سال مالی چین به پایان دسامبر و اوایل ژانویه و نزدیک شدن به سال نو ، تقاضا برای دلار افزایش می یابد و دلار نوسان می کند.” در هر صورت ، ماهیت کلی قیمت دلار در حال کاهش است. همچنین اگر دلار سقوط کند ، سکه و طلا سقوط می کنند.

کریم زاده تصریح کرد: باید انتظار داشته باشیم تا پایان امسال قیمت طلا ، سکه و دلار کاهش یابد. به نظر می رسد انتخابات امسال در ایران از افزایش دلار تا پایان سال جلوگیری خواهد کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت مسکن بالا است و مردم قدرت خرید خود را از دست داده اند.

این اقتصاددان با اشاره به مثبت بودن بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه به پایان اصلاحات خود رسیده است ، در دسامبر و ژانویه انتظار داریم روند خوبی برای بازار سرمایه داشته باشیم. البته نباید این واقعیت را نادیده بگیریم که روند کلیه سهام بازار سرمایه را نمی توان پیش بینی کرد.

کریم زاده در پایان اظهار داشت: خرید دلار تا پایان سال به هیچ وجه توصیه نمی شود ؛ زیرا در حال حاضر ثبات در این بازار وجود ندارد. کالاهایی که سکه 4200 به آنها تعلق دارد در حال حاضر حذف می شوند. تنها فرآورده نفتی که گران نشده است روغن است. اگر قیمت این فرآورده نفتی نیز افزایش یابد ، حمل و نقل و بازار سهام بسیار بهتر خواهد شد. بنابراین ، تورم را بررسی خواهیم کرد.

223 224

دکمه بازگشت به بالا