«شهره شهر» آمد – ایواره

کتاب «شهره شهر» ، خاطرات حسین ادیبیان ، راهنمای تور خراسان بزرگ ، منتشر شد.

به گزارش ایواره ، “شهره شهر” توسط رضا سلمیان نوری تهیه شده و این کتاب با چهار فصل خاطرات ، عروسی ها ، افتخارات و چهره ها در 164 صفحه همراه است.

در فصل خاطرات ، که قسمت اصلی این کتاب است ، با استفاده از روش مصاحبه ، اطلاعات قابل توجهی در مورد جهانگردی و تاریخ خراسان بین دهه های 30 و 70 توسط حسین ادیبیان ارائه شده است. ناگفته های استاد محمد تقی شریعتی ، امام موسی صدر ، حاج مهدی شجریان ، اولین فعالیت های گردشگری در خراسان و اولین تورهای خارج از کشور پس از انقلاب از موضوعات این بخش است.

فصل دوم “شهرشهر” به آنچه در مراسم عروسی حسین ادیبیان در ماه دسامبر رخ داد اختصاص دارد و فصل سوم با عنوان علاوه بر خانواده ، برخی از دوستان حسین ادیبیان از جمله استاد محمدرضا راشد محصل و دکتر. احسان شریعتی ، درباره او پرداخته است. آخرین فصل این کتاب به تصاویر اختصاص دارد که برخی از آنها بی نظیر و دارای جنبه تاریخی هستند.

در مقدمه این کتاب آمده است: “حسین ادیبیان پدر گردشگری خراسان محسوب می شود. وی بیش از نیم قرن در زمینه گردشگری کار کرده است و در این مدت نه تنها دانش آموزان زیادی پرورش داده است ، بلکه هر یک از آنها اکنون یک ادبیات برای اولین بار مسیرهای ناگوار بسیاری را تجربه کرده اند و دیگران نیز ردپای او را دنبال کرده اند. برگزاری تورهای مسافرتی در شهر و همچنین تورهای ایران ، تورهای ویژه در شمال کشور و همچنین تورهای ویژه برای مسافرت برای اولین بار به همسایگان شمالی ، از جمله راه هایی است که استاد حسین ادیبیان آغاز کرده و همه دیگران نیز برای ادامه راه آنها قدم گذاشته اند.

البته استاد ادیبیان مانند اکثر بزرگان دیگر فردی چند بعدی است و علاوه بر فعالیتهای بسیار خاص در زمینه گردشگری ، کارهای ارزنده ای را در برخی زمینه ها انجام داده است که تعداد کمی از آنها آگاهی دارند. “وی یکی از فعالان در زمینه” کمک و برنامه مناسب برای نیازمندان “و همچنین از مفسران قرآن کریم است.”

کتاب “شهرشهر” که اولین تلاش انجمن توسعه گردشگری چهارباغ خراسان در زمینه ثبت تاریخ صنعت گردشگری در این منطقه از کشور است ، توسط الهام پارسایی ویرایش و توسط انتشارات محقق منتشر شده است.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل