علمی و پزشکی

تست تشخیص کرونا در چه شرایطی تحت پوشش بیمه است؟

تست تشخیص کرونا در چه شرایطی تحت پوشش بیمه است؟

رئیس گروه پیش بالینی دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت در مورد مشارکت سازمان های بیمه گر در پرداخت هزینه آزمایش تاج گفت: اگر بیمار از مراکز آزمایش 16 ساعته در آزمایشگاه پذیرفته شود ، می تواند تست 69 را انجام دهد هزار یورو و مابقی مبلغ توسط بیمه پرداخت می شود.

در مصاحبه ای با ایواره ، دکتر سید سعید انوری وی در مورد پوشش آزمایش های تشخیصی ویروس کرونا گفت: در افکار عمومی از دو تست PCR و سرولوژی برای تشخیص عروق ویروس کرونا استفاده می شود. با این حال ، طبق گفته وزارت بهداشت ، آزمایش سرولوژی دارای کد ستاره ای است. این بدان معنی است که تست های سرولوژی هیچ گونه پوشش بیمه ای ندارند. زیرا هیچ ارزش تشخیصی در Quid 19 ندارند.

وی گفت: آزمایشات سرولوژی ممکن است در تشخیص بیماری ویروس کرونا قلب حیاتی نباشد. این آزمایشات برای فهمیدن اینکه آیا فردی در گذشته کووید 19 داشته است یا نه استفاده می شود. آخرین آزمایش برای بیماری ویروس کرونا قلب ، آزمایش PCR است. طبق پروتکل های اعلام شده توسط وزارت بهداشت ، و همچنین نمودار تنظیم شده برای بیماران بستری و سرپایی ، آزمایش PCR تحت پوشش بیمه است.

انوری افزود: طبق این پروتکل ها اگر بیمار به صورت سرپایی به مراکز زیر نظر وزارت بهداشت مراجعه کند که این مراکز معمولاً 16 ساعته هستند و پزشک تشخیص می دهد که به آزمایش PCR نیاز است ، بیمار می تواند این آزمایش را تحت پوشش بیمه انجام دهد. ” هیچ محدودیتی برای بیماران بستری در بیمارستان وجود ندارد و آزمایش PCR می تواند چندین بار در طول بستری شدن انجام شود که شامل پرداخت نیز می شود.

وی ادامه داد: بیماران می توانند با تماس با سامانه 4030 به مراكزی كه وزارت بهداشت معرفی می كند مراجعه كنند ؛ این مراكز هم شامل مراكز 16 ساعته و هم مراكز تخصصی است كه برای پذیرش بیماران بالقوه كوئید 19 راه اندازی شده است. نمونه گیری معمولاً در این مراکز انجام می شود و سپس به آزمایشگاه های طرف قرارداد ارسال می شود.

رئیس گروه بالینی دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت درباره پرداخت از جیب آزمایش PCR تصریح کرد: در بخش سرپایی سهم سازمان بیمه 70٪ و سهم بیمار 30٪ است. بر این اساس ، هزینه دولت برای هزینه انجام آزمایش PCR حدود 230 هزار یورو است که 161 هزار یورو آن قسمت بیمه و 69 هزار یورو قسمت بیمار است. طبق تصمیم هیئت دولت ، تخفیف تعیین شده توسط بیمار 30٪ در بخش سرپایی و 10٪ در بخش بیمار پرداخت می شود. البته ممکن است وزارت بهداشت بودجه ای برای پرداخت کمک هزینه بیمار داشته باشد که از جیب صفر است ، اما بیمه درمانی فقط 70 درصد در بخش سرپایی و 90 درصد در بخش بیمارستان پرداخت می کند.

انوری در مورد هزینه بخش خصوصی برای آزمایش PCR ، گفت: هزینه این آزمایش در بخش خصوصی 586 هزار یورو است که در صورت مراجعه مستقیم بیمار به آزمایشگاه ، مجبور است این مبلغ را پرداخت کند. در طول کرونا ، بسیاری از آزمایشگاه های خصوصی طرف قرارداد وزارت بهداشت و مراکز 16 ساعته شدند و آنها ملزم به دریافت هزینه دولتی هستند ، بنابراین اگر بیمار به یک آزمایشگاه خصوصی با مرکز 16 ساعته مراجعه کند ، آنها پرداخت همان 69000 یورو.

وی افزود: خوشبختانه در حال تولید چندین کیت تشخیصی در کشور هستیم که هزینه تست PCR را کاهش می دهد. به همین دلیل تعرفه جدیدی برای بخشهای دولتی و خصوصی پیشنهاد شده است که بسیار کمتر از تعرفه فعلی خواهد بود. این موضوع از طریق دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت به کابینه می رود و در صورت تصویب این طرح ، هزینه آزمایش PCR در بخشهای دولتی و خصوصی کاهش می یابد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا