فرهنگ و هنر

بیان ویژگی‌های ممتاز حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)

بیان ویژگی‌های ممتاز حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)

یک استاد سمینار درباره شخصیت و جایگاه حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) در اهل بیت (ع) گفت: اجداد حضرت عبدالعظیم (ع) از برخی ویژگی های قابل توجه مانند “ظلم و مبارزه با حاکمان به عنوان بنی عباس “،” عزت نفس و عزت نفس “” و “رسیدگی به امور نیازمندان و مستمندان” ، این سه ویژگی خاص اجداد امام است که آنها نیز از این ویژگی ها بهره مند شده اند.

به گزارش ایواره ، مراسم بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) در بارگاه ملکوتی آن حضرت با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز و زیارت حضرت عبدالعظیم (ع) به دنبال آن انجام شد.

همچنین در این ویژه برنامه حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی درباره شخصیت و جایگاه حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) در اهل بیت (ع) اظهار داشت: اجداد حضرت عبدالعظیم (ع) ع) دارای برخی ویژگیهای مشخصه بود که در آن حضرت نیز وجود داشت. “ظلم و ستم و مبارزه با حاکمانی مانند بنی عباس” ، “عزت نفس و عزت نفس” و “رسیدگی به امور نیازمندان و مستمندان” سه ویژگی بارز اجداد امام است که وی از آنها برخوردار بوده است.

این استاد حوزه علمیه تأكید كرد: آن امامان ، امامان فقیه و جهان هستند كه بیش از رابطه با ائمه (ع) باعث می شوند تا به جایگاه خود برسند؛ دانش ، زهد و تقوای وی دلیل مقام والای وی در میان ائمه (ع) است و از بررسی تاریخی می توان دریافت که امام جواد (ع) و امام هادی (ع) به طور قطع او را درک کرده و خدمت می کردند و روایاتی از او نقل کرده اند. دارند

رفیعی با اشاره به اهمیت فضای مجازی در شرایط فعلی یادآور شد: احادیث اهل بیت (ع) موجب روشنگری زندگی ما می شود؛ بهتر بود شرایط به گونه ای بود که فضای مجازی در مسیر اشاعه فضایل اهل بیت (ع) بود و دانش الهی در این بستر م effectiveثر هر روز بیشتر گسترش می یافت.

وی افزود: امام رضا (ع) در نامه خود حضرت عبدالعظیم (ع) می فرماید: “سلام من را به شیعیان برسان و به آنها بگو جلوی نفوذ شیطان را در خود بگیرند” ، این قسمت از حدیث امام رضا (ع) است. در واقع این مقاله نشان می دهد که احتمال دارد شیطان با توجه به شرایط خود بر او تأثیر بگذارد و شیطان آنها را با توجه به شرایط مردم وسوسه کند.

این استاد حوزه فرماندهی (صداقت و امانتداری) سایر توصیه های امام رضا (ع) به شیعیان را بیان كرد و گفت: “با بررسی جامعه فعلی ما می توان دریافت كه این دو اصل نادیده گرفته شده باعث فساد مالی ، درگیری و اختلاف نظر “. .

رفیعی تأکید کرد: امام رضا (ع) در قسمت دیگری از این نامه خطاب به شیعیان دستور سکوت حکیمانه را صادر کرده و فرمودند “از کلمات بیهوده پرهیز کنید” ، قطعاً کنار گذاشتن این اصل مشکلات زیادی را در جامعه و خانواده ما ایجاد کرده است.

وی اظهار داشت: بزرگترین مدح حضرت عبدالعظیم (ع) آشنایی با روایاتی است که از وی نقل شده است ، که حضرت علاقه و تلاش زیادی در دریافت و حفظ روایات داشتند و بر امامان (ع) در آن ولایت محض داشتند. همه مسائل

همچنین همزمان با ولادت با سعادت حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) بارگاه ملکوتی آن حضرت روشن و برنامه ویژه ای (بدون حضور جمعیت) برگزار شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا