عمومیمدیریت کسب و کار

استفاده از اپل آیدی دیگران

چرا خرید اپل ایدی برای تمام کاربران ضروری است؟

شرکت اپل همواره قصد داشته با پلتفرم ها و سرویس های اختصاصی از کاربران خود استقبال کند و به نوعی در همه موارد خاص باشد. اپل ایدی هویت کاربران آیفون است که دسترسی به سرویس های این شرکت را ممکن می سازد. این ایدی خرید های شما را شناسایی می کند و باعث می شود که تمام دستگاه های اپل شما به صورت یکپارچه کار کنند و به یک دیگر متصل باشند. علاوه بر این می توان گفت که تمام اطلاعاتی که شما لازم دارید با یک تنظیمات ساده در اپل ایدی ذخیره می شود و شما در مواقع ضروری می توانید به آنها دسترسی پیدا کنید. البته به جز اطلاعات، اغلب امکانات دیوایس های آیفون نیز از طریق اپل ایدی فعال می شوند که ضروری بودن نصب اپل ایدی را اثبات می کند.

استفاده از اپل آیدی دیگران

با اپل ایدی به چه اطلاعاتی دسترسی خواهیم داشت؟

اپل ایدی حسابی را برای شما فعال می کند که به وسیله آن می توانید به سرویس های اختصاصی اپل مثل imessage, iCloud, Face Time, Apple Music, App Store و … متصل شوید. اما جدای از این سرویس ها اپل ایدی قادر است تمام اطلاعات شخصی و غیر شخصی شما را در حساب خود ذخیره کرده و در مواقع لازم به شما ارائه کند.

این ایدی با استفاده از گذرواژه ای امن فعال می شود که باعث خواهد شد فقط شما به آن دسترسی داشته باشید.علاوه بر این کلیه اطلاعات مربوط به تماس، سرویس ها، موقعیت مکانی، شماره تلفن ها، عکس و ویدئوهای شخصی و سایر اطلاعات در اپل ایدی ذخیره می شود. شما می توانید با استفاده از خدمات اپل ایدی با یک دستگاه ایفون دستگاه ایفون خود را حتی در زمان سرقت یا گم شدن پیدا کنید.

مشکلات استفاده از اپل آیدی مشترک apple ID مشترک

شاید شنیده باشید که گاهی اوقات کاربران آیفون مثلا اعضای یک خانواده ، تصمیم به استفاده از یک اپل آیدی برای دو گوشی می گیرند و در دو دستگاه متفاوت و با دو سیم کارت جداگانه ، یک اپل آی دی را وارد می کنند. حال سوال اینجاست که استفاده از apple id مشترک امکان پذیر است یا خیر؟ مشکلات استفاده از اپل آیدی مشترک چیست؟ روش استفاده از یک اپل آیدی برای دو گوشی چیست و …

پیش از این مقالاتی مانند ریست پسورد اپل آیدی ، چگونه آیفون را ریست فکتوری کنیم ، حذف اپل آی دی و … منتشر کرده ایم. حال ما در گروه مشاوره جی اس ام تصمیم داریم تا با تولید مقاله ای دیگر در خصوص مشکلات استفاده از اپل آیدی مشترک و استفاده از apple id مشترک اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

در صورت استفاده از اپل آیدی مشترک چه مشکلاتی برای کاربران ایجاد می شود ؟

همانطور که می دانید برای راه اندازی و استفاده از گوشی های آیفون نیاز به یک اپل آیدی دارید که معمولا هنگام خرید گوشی های آیفون فروشنده ها برای افراد یک اپل آی دی مختص آنها را می سازند و به آن شخص تحویل می دهند. Apple ID به شما امکان دسترسی به سرویس هایی چون iMessage ، iCloud، App Store ، Face Time و … را می دهد. در واقع بدون این اپل آیدی گوشی آیفون شما عملا به درد نمیخورد. یکی از دلایل تعیین اپل آیدی این است که هرکس تنها به اطلاعات شخصی خود دسترسی پیدا کند، اما استفاده از یک اپل آیدی برای دو گوشی در صورت نداشتن پسورد معایب زیر را دارد :

1.امکان به روز رسانی ورژن سیستم عامل وجود ندارد.

  1. 2. امکان نصب برنامه جدید وجود ندارد.
  2. 3. امکان به روز رسانی برنامه های نصب شده وحود ندارد.
  3. 4. امکان استفاده از خدمات آیکلود وجود ندارد و …

حال اگر پسورد اپل آیدی را داشته باشید نیز معایب زیر را به همراه خواهد داشت :

  1. 1. امکان دسترسی به اطلاعات مخاطبین ، تصاویر ، موسیقی ها ، فایل ها و … شخص A توسط شخص B وجود دارد.
  2. 2. شخص A می تواند از موقعیت مکانی شخص B اطلاع پیدا کند.
  3. 3. به طور کلی امنیت دستگاه به شدت کاهش می یابد.
  4. 4. سایت هایی که در بوک مارک توسط شخص A ذخیره شده است ، توسط شخص B نیز قابل دسترسی و استفاده است.

روش های حل مشکلات استفاده از اپل آیدی مشترک

در قسمت قبل در خصوص مشکلات استفاده از اپل آی دی دیگران صحبت کردیم. حال برای حل مشکلات استفاده از اپل آیدی مشترک روش هایی را آموزش خواهیم داد :

1.یک راه پیشنهادی برای رفع مشکلات استفاده از اپل آیدی مشترک ، تغییر اپل آیدی است که برای انجام این کار پیشنهاد ما مطالعه مقاله تغییر اپل آیدی است .

  1. 2. بهترین راه حل مشکلات استفاده از اپل آیدی مشترک این است که اپل آیدی خود را در دستگاه های متصل پیدا کرده و آن ها را حذف نماییم. برای انجام این کار قسمت بعدی مقاله را مطالعه فرمایید.
  2. 3. یک راه دیگر هم این است که با مراجعه به قسمت تنظیمات آیکلود ، گزینه تصاویر ، فیلم ها یا هرچیز دیگر را خاموش کنید تا از طریق آیکلود قابل دسترسی نباشد.

چگونه دستگاه های متصل به اپل آیدی خود را پیدا کرده و آن ها را حذف کنیم ؟

در این قسمت از مقاله می خواهیم بدانیم چگونه دستگاه های متصل به اپل آیدی خود را پیدا کرده و آن ها را حذف کنیم ؟ به دو طریق می توان این کار را انجام داد ، از طریق وب و گوشی .

حذف دستگاه های متصل به اپل آیدی از طریق وب

  1. 1. به سایتapple.com مراجعه نمایید و با اپل آیدی خود وارد شوید.
  2. 2. در صورت درخواست کد تایید دو مرحله ای تان را وارد نمایید.
  3. 3. روی صفحه اسکرول کنید تا به بخش Devices برسید.
  4. 4. حال لیست دستگاه هایی که به اپل آیدی شما متصل هستند نمایش داده می شود ، یکی از دستگاه ها را انتخاب کنید و روی گزینه Remove کلیک کنید.
  5. 5. پیغامی برای شما نمایش داده میشود ، گزینه Remove this Apple TV را انتخاب کنید.

حال مراحل 4 و 5 را برای سایر دستگاه های متصل نیز انجام دهید تا همه آنها حذف شوند.

حذف دستگاه های متصل به اپل آیدی از طریق دستگاه iOS

چنانچه تمایل دارید از طریق دستگاه iOS اقدام به حذف دستگاه های متصل به اپل آی دی تان نمایید ، اقدامات زیر را انجام دهید .

روی دستگاه خود به بخش تنظیمات ( Settingss ) بروید و سپس روی Apple ID تپ کنید تا باز شود. در پایین صفحه شما می توانید لیست دستگاه های متصل را مشاهده کنید ، حال روی دستگاه مورد نظر تپ کنید و سپس گزینه Remove From Account را تپ کرده و جهت تایید عملیات روی گزینه Remove ضربه بزنید.

سوالات متداول

1- چگونه می توانم ببینم چه کسانی به اپل آیدی ام متصل هستند وداریم از اپل آیدی مشترک استفاده می کنیم ؟

در بخش تنظیمات گوشی خود وارد بخش Apple ID شوید. در صفحه باز شده می توانید ببینید چه کسانی به اپل آیدی شما متصل هستند و با استفاده از گزینه Remove From Account آن ها را ریمو کنید.

2- در صورت استفاده از اپل آیدی مشترک چه مشکلاتی برای کاربران ایجاد می شود ؟

  • امکان دسترسی به اطلاعات مخاطبین ، تصاویر ، موسیقی ها ، فایل ها و … شخص A توسط شخص B وجود دارد.
  • شخص A می تواند از موقعیت مکانی شخص B اطلاع پیدا کند.
  • به طور کلی امنیت دستگاه به شدت کاهش می یابد.
  • سایت هایی که در بوک مارک توسط شخص A ذخیره شده است ، توسط شخص B نیز قابل دسترسی و استفاده است.

3- روش های حل مشکلات استفاده از اپل آیدی مشترک چیست ؟

1.یک راه پیشنهادی برای رفع مشکلات استفاده از اپل آیدی مشترک ، تغییر اپل آیدی است که برای انجام این کار پیشنهاد ما مطالعه مقاله تغییر اپل آیدی است .  2. بهترین راه حل مشکلات استفاده از اپل آیدی مشترک این است که اپل آیدی خود را در دستگاه های متصل پیدا کرده و آن ها را حذف نماییم. برای انجام این کار قسمت بعدی مقاله را مطالعه فرمایید.   3. یک راه دیگر هم این است که با مراجعه به قسمت تنظیمات آیکلود ، گزینه تصاویر ، فیلم ها یا هرچیز دیگر را خاموش کنید تا از طریق آیکلود قابل دسترسی نباشد.

دکمه بازگشت به بالا