فرهنگ و هنر

همایش ملی دانش‌آموزی پنجاه و هشتمین سال اهدای جایزه بنیاد فرهنگی البرز برگزار شد

همایش ملی دانش‌آموزی پنجاه و هشتمین سال اهدای جایزه بنیاد فرهنگی البرز برگزار شد

مدیرکل بنیاد فرهنگی البرز در پنجاه و هشتمین همایش ملی دانشجویی جایزه بنیاد البرز ، این جایزه را گامی موثر در مسیر دانش دانست و روحیه تلاش و انگیزه پیشرفت جامعه را تقویت می کند.

به گزارش ایواره ، به نقل از روابط عمومی سازمان امداد و امور خیریه ، همایش ملی دانشجویی پنجاه و هشتمین بنیاد فرهنگی البرز با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی نماینده سازمان استقلال و امور خیریه و رئیس سازمان بم ارائه شد. . انجمن های اسلامی دانشجویی صبح امروز به صورت کنفرانس ویدیویی و ارتباط تصویری همزمان در تهران و 20 مرکز استان برگزار شد.

مهندس حیدر ارشادی ، مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز ، در ابتدای این همایش در سخنانی گفت: “من از خداوند متعال بخاطر لطف و رحمت بی نهایتش به بنیاد فرهنگی البرز برای یک سال دیگر برای تحقق این امر تشکر می کنم” همایش ملی دانشجویی 58 البرز “با کیفیت مناسب ، گامی م towardsثر در جهت کمال رسیدن ایران عزیزمان در مسیر دانش بردارد. امید است راهنما و علاقه مند باشد و روحیه تلاش و انگیزه پیشرفت در جامعه را تقویت کند.

وی ادامه داد: امروز بار دیگر شاهد اجرای صادقانه هدف شخصیت ماندگار آن مرحوم علی علی البرز ، هدیه علمی کشور هستیم. در سال 1342 شمسی ، 58 سال پیش ، وی تمام دارایی خود را به بنیاد فرهنگی البرز به منظور توسعه فرهنگ علم و دانش و حمایت از بهترین دانشمندان ، نخبگان ، دانشجویان و دانشجویان کشور برای تسکین درد و رنج انسان ها اهدا کرد. و عزت ایرانی را ارتقا بخشد. در صحنه جهانی افتخار و افتخار کسب کنید.

ارشادی یادآور شد: همانطور که مطلع هستید ، امسال ، شرایط تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا ، منجر به لغو بسیاری از کنفرانس ها و جشنواره های معتبر علمی و فرهنگی در کشور و حتی در جهان شد. اما ، علی رغم همه دشواری ها و محدودیت ها ، بنیاد فرهنگی البرز به عنوان متولی معتبرترین جایزه علمی ایران ، خود را موظف به انجام این مهم می داند و تمام تلاش خود را برای دستیابی به اهداف مترقی وقف و ترویج فرهنگ مقدس وقف. فناوری باید به درستی جایگاه علم و موقعیت افرادی را که برای دانش تلاش می کنند ، ارج نهد و تشویق کند.

وی افزود: بنابراین به منظور جلوگیری از تجمع و حفظ سلامت عمومی ، همایش امسال بدون مشارکت میهمانان فرهیخته و فقط با حضور محدود منتخبان تهرانی و استان های همجوار و با احترام کامل برگزار می شود. پروتکل های بهداشتی در سازمان اوقاف و امور خیریه. همچنین به منظور محافظت از سلامتی مقامات محترم منتخب و جلوگیری از ترافیک بین استانی ، همزمان با این مراسم و از طریق کنفرانس ویدیویی ، افراد منتخب از سایر استانها با حضور در اداره كل استقلال و امور خیریه استانشان مورد تقدیر قرار می گیرند. همزمان اصلاحات لازم در زمینه استفاده از ظرفیت فضای مجازی و مشاهده مستقیم و كامل كنفرانس در زمینه فضای مجازی.

مدیر کل بنیاد فرهنگی البرز افزود: در پنجاه و هشتمین کنفرانس ملی سالانه دانشجویی جایزه بنیاد البرز ، انتخاب ، انتخاب و معرفی نامزدها بر اساس روال سال های گذشته و بر اساس سوابق و فعالیت های آموزشی ، تحقیق و فرهنگ اجتماعی دانشجویان. در این فرآیند و بر اساس برخی معیارها و معیارها ، افراد منتخب هر استان از طریق ادارات آموزش و پرورش استانها به کمیته علمی بنیاد البرز معرفی شدند و پس از ارزیابی اسناد مربوطه ، برندگان با حضور اساتید پیشکسوت به مرحله نهایی داوری رسیدند. و در کمیته های داوری ، 51 نفر شایسته دریافت جایزه بنیاد البرز ، معروف به نوبل ایران شناخته شدند.

ارشد ادامه داد: به همین مناسبت بگذارید با خواندن گوشه ای از سخنان صادقانه و فروتنانه مرحوم حسینعلی البرز ، متوفی به سال 1343 ، یاد و خاطره وی را گرامی بدارم:

“من صمیمانه معتقدم که فرهنگ ملی اساس هر نوع موفقیتی است که یک ملت می تواند بدست آورد. این فکر باعث شد تا سرمایه مادی خود را که حاصل سی و پنج سال تلاش مداوم برای کشف و پرورش استعداد است ، سرمایه گذاری کنم. من کودکان تازه متولد شده این سرزمین را تقدیم می کنم. من واقعاً وجود و زندگی خود را مدیون این سرزمین هستم. در این سرزمین باستانی ، در هر زمان و در همه زمان ها ، افرادی بوده اند که سرمایه و ثروت خود را دارند آنها خود را وقف توسعه و اعتلای کشور کرده اند ، هر کدام در زمینه و کیفیت دین خود. “آنها خودشان این کار را کرده اند و من حسادت می کنم که قدرت مالی من در مقایسه با آنهایی که خیرخواه و نجیب هستند بسیار ناچیز است.”

ارشدی در پایان سخنان خود افزود: سرانجام وظیفه خود می دانم که از همه شخصیت ها از جمله نماینده رئیس عالی و رئیس سازمان خیرات و امور خیریه ، نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان و سازمانهای همکار در کنفرانس ملی من از پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز ، از جمله سازمان خیریه و اوقاف ، وزارت آموزش و پرورش ، ادارات استانی این دو گروه و بنیاد ملی نخبگان قدردانی می کنم ، و مایلم که من از خانواده مرحوم البرز تشکر می کنم. مقاصد وقف مورد تأیید و رضایت آنان است. من همچنین از حضور دانشجویان منتخب کشور که افتخار میهن اسلامی ما هستند و افتخار بیشتری برای دریافت جایزه بنیاد البرز دارند ، قدردانی می کنم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا