فرهنگ و هنر

پیام وزیر ارشاد برای روز شعر و ادب فارسی

پیام وزیر ارشاد برای روز شعر و ادب فارسی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی روز شعر و ادب فارسی را تبریک گفت.

به گزارش ایواره ، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، متن پیام سید عباس صالحی که توسط حسن بلخاری رئیس انجمن امور فرهنگی و مفاخر در مراسم بزرگداشت این قرائت شد روز و استاد شهریار ، به شرح زیر است:

به نام خدا

زبان ، مظهر وحدت و انسجام و تحکیم بنیان های ملت و حمایت از آن ، منجر به استقلال و تاریخ ملی این کشور برای هزاران سال شده است.

زبان مادری سرزمین فرهیخته و هنری ما ، ایران ، پر از نمایش احساسات و عواطف انسانی و تجلی فرهنگ ، دین ، ​​ایمان ، اسطوره ، تاریخ و هویت ملی ما است که شایسته معرفی به گوشه و کنار است. متفاوت برای هر زبان فارسی.

شعر فارسی عصاره رنج و لذت ، ترس و امید ، پژمردگی و بلوغ ، استبداد و عشق و اسارت است که با الهام شاعرانه ، در دربار ، دفتر و زبان مشترک شاعران این استان حک شده است. قرن هاست که حوزه ادبیات فارسی در برابر فوران حوادث مقاوم بوده و از سواحل نیل و سرخ ، و گاه بین اروند ، هیرمند ، آسیای میانه و چین و ماشین گسترش یافته و مرزهای جغرافیایی را پشت سر گذاشته است. .

از طرف دیگر ، شیرینی زبان و ادبیات فارسی ، شعر ما را به زبان هنر نزدیکتر کرده و از طریق این همراهی و استفاده از نظم و اختصار ، به افق ها سفر کرده و حقایق جاویدان را در این گنبد مینا دعا کرده است.

بی تردید شعر فارسی در تاریخ هزاره خود رسالت عشق ، عرفان و توحید را به زیباترین و ماندگارترین شکل با اوزان زیبایی شناختی در جهان افق و روح منتقل کرده است؛ علاوه بر مزایای شنیدن ، زبان و ادبیات در انتقال مفاهیم علمی و کلامی نیز مثر بوده اند.

در تاریخ معاصر کشورمان ، دوران حفاظت مقدس ، که اکنون در آستانه چهلمین سالگرد این حماسه دوران معاصر است ، نقطه الهام بخشی از شاعران و نویسندگان بوده است که همراه با ذوق هنری ، دغدغه های اجتماعی و عرق ملی و شکوفا شدن وطن پرست کسانی که دفتر و صحن خود را با اشعاری از انکار خود و شهادت آراسته و نام خود را در روزنامه عاشقی ماندگار کردند. شهریار سخن ، استاد محمد حسین بهجت تبریزی از جمله این نامه ها بود که در دهه آخر زندگی خود آثار ماندگاری از عظمت روح فداکاری مردم ایران اسلامی خلق کرد.

به احترام 27 شهریور ، روز بزرگداشت شعر و ادب فارسی که به نام این شاعر و ترانه سرای برجسته و پرشور مزین شده است ، این روز را به اهل شعر و ادب تبریک می گویم. من از این فرصت استفاده می کنم و به دنبال تأکیدات و نگرانی های مقام معظم رهبری (سلام الله علیها) ، که قلبشان در قلب این زبان شیرین است و همیشه به دفاع از آن توصیه کرده اند ، یادآوری ارزش این موهبت الهی و ذوق شاعرانه. “این یکی از ویژگیهای ارزشمند هر ایرانی است ، ما از آن عبور کرده و سعی در آبادانی و محبوبیت آن داریم و از هیچ تلاشی برای مراقبت و محافظت از این گوهر بی نظیر دریغ نخواهیم کرد.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا