فرهنگ و هنر

کتاب “مشخصه‌یابی و آزمون پیشرفته منسوجات ” منتشر شد

کتاب "مشخصه‌یابی و آزمون پیشرفته منسوجات " منتشر شد

کتاب “خصوصیات و آزمایش پیشرفته پارچه ها” توسط انتشارات جهاد دانش پژوهی واحد صنعتی امیرکبیر منتشر شده است.

به گزارش ایواره ، به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ، کتاب “خصوصیات و آزمایشات نساجی پیشرفته” ، ترجمه روح الله سمنانی رهبر ، معصومه مسعودی ، جمیله آفاقی ، احسان اکرامی ، بهاره کلانتری ، نادیا رحیمی تنها ، رضا قاسمی ، مهدی واسمی الهام ابراهیم و میلاد ولی بیگی توسط انتشارات جهاددانشگاه واحد واحد صنعتی امیرکبیر منتشر شد.

در مقدمه این کتاب آمده است: “هدف از آزمایش نساجی ارزیابی خصوصیات محصول و پیش بینی عملکرد آن در حین استفاده و همچنین اطمینان از انطباق با قوانین و مقررات است. اطلاعات بدست آمده با استفاده از مواد خام”. توسعه فرآیند ، کنترل فرآیند ، کنترل کیفیت ، آزمایش محصول ، تجزیه و تحلیل خرابی محصول ، آزمایشات مقایسه ای و مدل سازی و انطباق با مقررات و مشخصات فنی دولت در ابتدا تدوین شده است. ویژگی ها و روش های تست باید به صورت استاندارد منتشر و استفاده شوند.

استاندارد سازی و استاندارد سازی می تواند یک سازوکار بسیار مهم در جهت ارتقاء کیفیت محصولات یا خدمات ، استانداردسازی محصول ، رضایت مشتری ، بهره وری بیشتر ، کاهش هزینه ها ، توسعه پایدار صنایع و استفاده از فناوری های جدید در نظر گرفته شود.

افزایش تنوع در کاربردهای نهایی و نیازهای نساجی منجر به ظهور فرآیندهای پیشرفته آزمایش شده است. بنابراین ، در این کتاب ، محققان معتبرترین آزمایشگاه های آزمایش لباس و محصولات نساجی در جهان مانند CTT Canada ، Empa Switzerland و Hohenstein آلمان ، آخرین تحولات و دستاوردهای موجود در زمینه آزمایش نساجی را بررسی کرده اند. که می توان گفت یک کتاب جامع و مفید در زمینه استانداردها است. کالاهای نساجی جمع آوری شده است.

کتاب اصلی که از پانزده فصل تشکیل شده است ، در مورد پیشرفت های حاصل در زمینه آزمایشات شیمیایی و فیزیکی و تست های منسوجات با کارایی بالا بحث می کند. در بخش اول کتاب به اصول توصیف پیشرفته و آزمایش در صنعت نساجی اشاره شده و سپس ، تست های مربوط به هر یک از خصوصیات نساجی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در قسمت سوم این کتاب ، تست هایی بر اساس منسوجات استفاده نهایی بحث شده است و تمرکز بیشتر روی منسوجات فنی و با کارایی بالا است. مباحث مربوط به راحتی نساجی ، تست لباس های محافظ ، ژئوتکستایل ها و ژئوسنتتیک ها ، اشتعال نساجی ، سمیت نساجی و موضوعات مرتبط با سلامت انسان و محیط زیست ، پارچه و فیلترهای هوشمند می توانند مباحث جالب و کاربردی در نظر گرفته شوند. “سایر منسوجات کمتر مورد توجه قرار گرفته اند.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا