علمی و پزشکی

استراتژی کرونا برای حمله به بدن کشف شد

Sun News:

یک تیم بین المللی از محققان اطلاعات جدیدی در مورد استراتژی حمله به کورو ویروس در بدن دریافت کرده اند. این اطلاعات می تواند در ساخت داروی مؤثر برای تقویت سیستم ایمنی بدن به محض ورود کروناویروس به بدن کمک کند.

یک تیم تحقیقاتی بین المللی به سرپرستی یک محقق از دانشگاه گوته (فرانکفورت) در آلمان راهکاری را تدوین کرده است که می تواند برای تهیه یک داروی دوتار برای مبارزه با ویروس تاج استفاده کند.

استراتژی تاج برای حمله به جسد کشف شد

رهبر این گروه بیوشیمیایی ، ایوان دیکیچ ، کشف کرده است که یک کورو ویروس دارای پروتئینی به نام PLpro است که دو عملکرد مهم دارد. حالت اول اجازه می دهد تا در بدن تکثیر شود و دومی عملکرد سیستم ایمنی بدن را مختل می کند.

هنگامی که ویروس تاج به سلولهای بدن حمله می کند ، آنها را مجبور می کند پروتئین PLpro تولید کنند.

تولید این پروتئین به ویروس های بالغ کمک می کند تا از یک سو تکثیر و تکثیر شوند و از طرف دیگر تولید اینترفرون نوع 1 را سرکوب کنند. اینترفرون -1 پس از عفونت در سلولهای بدن تولید می شود. این ماده سیستم ایمنی بدن را فعال می کند و باعث حمله و از بین رفتن سلول آلوده می شود.

محققان در فرانکفورت ، مونیخ ، ماینز ، فرایبورگ و لیدن ترکیبی به نام GRL-0617 را در آزمایشگاه آزمایش کرده اند که می تواند پروتئین PLpro را مهار کند.

اگر این یا ترکیبات مشابه در آزمایشات بالینی مؤثر باشد ، می توان امیدوار بود که دارویی برای مهار ویروس تولید شود تا بتواند پاسخ ایمنی بدن را هنگام حمله کرونری تقویت کند.

مطالعات محققان همچنین تأیید می كند كه ویروس كرونا جدید باعث می شود كه پاسخ ضعیف تر به اینترفرون در بدن انسان نسبت به سایر ویروس های خانواده و ویروس های آنفلوانزا منجر شود.

دکمه بازگشت به بالا