فرهنگ و هنر

ادای احترام هنرمندان به موتسارت سینما

ادای احترام هنرمندان به موتسارت سینما

چهره های مهم آهنگساز مشهور آلمانی هانس سیمونز برای نخست وزیر ایتالیا نسبت به درگذشت Ennio Morricone آهنگساز مشهور سینمای جهان واکنش نشان دادند.

به گزارش ایواره ، “Enio Morricone” آهنگساز برجسته ایتالیایی که برای بقای بسیاری از فیلمها از جمله سینمای غربی موسیقی ساخت ، روز گذشته در سن 91 سالگی درگذشت.

هانس زیمر ، آهنگساز مشهور جهان که برنده اسکار و چهار جایزه گرمی شده است ، نوشت: “او یک اسطوره بود و افسانه ها نمی میرند.”

بازیگر اسپانیایی آنتونیو باندرااس همچنین نقل کرد: “ما با غم و اندوه فراوان از استاد بزرگ سینما خداحافظی می کنیم. موسیقی او هنوز در خاطرات ما پخش می شود.”

مونیکا بلوچی که با بازی در فیلم معروف مالنا “Moricone” گفت: “افرادی هستند که می توانند جهان را به مکانی بهتر تبدیل کنند.” “از آنجا که آنها می دانند چگونه زیبایی ایجاد کنند.”

گروه راک متالیکا که سالهاست از برخی موسیقی های “خوب ، بد ، زشت” استفاده می کند ، در صفحه اینستاگرام خود در پیامی برای احترام “Ennio Morricone” نوشت: “حرفه شما افسانه ای بود و موسیقی شما. این زمان محدود نیست. “از سال 1983 متشکرم که فضای خوبی را در بسیاری از کنسرت های ما ایجاد کرده اید.”

فیلمنامه نویس و تهیه کننده بریتانیایی Edgar Wright همچنین Morricone را شاهکاری توصیف کرد که می تواند یک فیلم متوسط ​​را به یک فیلم دیدنی ، یک فیلم خوب به یک اثر هنری و یک فیلم خارق العاده تبدیل به یک شاهکار کند.

جان کارپنتر ، کارگردان آمریکایی ، همچنین مورریک را دوست و همکار با استعداد خارق العاده توصیف کرد.

ویولن مشهور آمریکایی-چینی U-Yu Ma در توییتر خود نوشت: “من هرگز توصیف موسیقی مانند Morricone را به عنوان انرژی ، مکان و زمان فراموش نخواهم کرد.” این شاید دقیق ترین و دقیق ترین تعریفی باشد که تاکنون از موسیقی شنیده ام. ما واقعاً از دست خواهیم داد.

موسیقیدان فرانسوی ، ژان میشل جارو همچنین مورکونه را منبع مداوم الهام بخش برای خودش و برای یکی از اعضای خانواده اش ، که همیشه در زندگی اش حضور دارد ، توصیف کرد.

نخست وزیر ایتالیا ، جوزپه كنته نیز با ارسال پیامی به مرگ موریكون پاسخ داد:

وی برای ما آرزو کرد ، به جلو حرکت کنیم و فکر کنیم. او یادداشت های به یاد ماندنی را نوشت که در تاریخ سینما و موسیقی برای همیشه کم خواهد شد.

***

موریکون که بیش از 500 فیلم و نمایش تلویزیونی و همچنین 100 کلاسیک موسیقی ساخته است ، پنج بار در “روزهای بهشت” (1978) ، “ماموریت” (1986) و “شکست ناپذیر” (1987) اجرا کرده است. ، و “باغزی” (1991) و مالنا (2000) نامزد دریافت جایزه اسکار شدند و در سال 2007 جایزه اسکار را برای آکادمی هنرها و علوم عکس حرکت ، و در سال 2016 در 87 سالگی برای “هشت نفرت انگیز” دریافت کرد. کوئنتین تارانتینو برنده جایزه اسکار بهترین موسیقی متن فیلم شد.

این آهنگساز مشهور متولد رم ، در سال 1961 فعالیت هنری خود را آغاز کرد و علاوه بر سرجیو لئونه با کارگردانان مشهوری چون برناردو برتولوچی ، پیر پائولو پازولینی ، پدرو آلمدوار ، جوزپه تورناتوره نیز فعالیت کرد. الیور استون ، ترنس مالک ، برایان دوپالما و بری لوینستون همکاری داشته اند.

موسیقی فیلم هایی چون “فاشیست” (1961) ، “برای یک مشت دلار” (1964) ، “برای چند دلار بیشتر” (1965) ، “خوب بد زشت” (1966) و “روزی یک بار در غرب “(1968)” روزی یکبار در آمریکا “(1984) ،” سینما پارادیزو “(1988) ،” هملت “(1990) ،” افسانه 1900 “(1998) ،” بهترین پیشنهاد “(2013) ، “کشتن بیل” و “حرامزاده” “لعنتی” اثر دیگر این نوازنده برجسته ایتالیایی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا