عمومیمدیریت کسب و کار

طرز کار با قهوه ساز خانگی چگونه است؟

بر کسی پوشیده نیست که قهوه یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی های جهان است. حتی اگر خودتان طرفدار این نوشیدنی نباشید مطمئنا در دوستان و آشنایان خود اینگونه افراد را سراغ دارید. طرز تهیه قهوهبا دستگاه قهوه ساز چندان کار پیچیده ای نیست. برای تهیه قهوه با این دستگاه، باید به نکاتی توجه کرد. در این محتوا به اموزش درست كردن قهوه با قهوه سازمی پردازیم اما پیشنهاد میکنیم ابتدا بهتر است به طور کامل با دستگاه قهوه و بخش‌های آشنا شوید سپس نحوه کار با آن را مطالعه کنید:

قهوه فرانسه به سه روش زیر تهیه می شود:

در زیر به بررسی سه روش متفاوت جهت درست کردن قهوه فرانسه می پردازیم. توجه داشته باشید که آشنایی با طرز استفاده از قهوه ساز می تواند یادگیری  این روش ها را تا اندازه زیادی برایتان آسان نماید.

  • تهیه قهوه فرانسه با فرنچ پرس
  • طرز تهیه قهوه فرانسه با دستگاه قهوه سازهای برقی فیلتردار (تهیه با قهوه ساز فیلتری
  • تهیه قهوه بدون ابزار با قوری معمولی
  • ویدئو طرز تهیه قهوه با قهوه ساز

How does it work with a home coffee maker?

مواد و وسایل مورد نیاز برای تهیه قهوه فرانسه با قهوه ساز

  • آب
  • دستگاه قهوه ساز برقی
  • فیلتر کاغذی یا فیلتر پلاستیکی دستگاه
  • پودر قهوه با درجه آسیاب متوسط و ترجیحا رست یا برشتگی متوسط

اجازه دهید قبل از ادامه مطلب سوالاتی را که در ذهنتان هست خدمتتان پاسخ دهیم

دستگاه قهوه ساز خانگی، فیلتری، اتوماتیک یا برقی چیست؟

این دستگاه قهوه سازیست که یک سبد برای قهوه و مخزن آب و آبریزی برای ریختن آب روی قهوه دارد. طرز استفاده از قهوه جوش برقی بسیار ساده بوده و هر شخصی در زمان کوتاه می تواند کار کردن با آن را یاد بگیرد.در نتیجه اگر وقت کافی برای درست کردن قهوه را ندارید می توانید طرز تهیه قهوه با قهوه ساز برقی را آموخته و در زمان خود تا اندازه زیادی صرفه جویی نمایید.

من دستگاه قهوه ساز فلورا، دلونگی، فیلیپس، بوش، ویداس، سانی، بیشل دارم این آموزش یاد میده؟

ساز و کار همه دستگاه قهوه ساز برندهای مختلف به یک شکل هست، فقط نوع طراحی متفاوت هست. با کمی دقت کاملا ساده می توانید تهیه با هر برند دستگاه را یاد بگیرید؛ بنابراین یادگیری طرز استفاده از قهوه ساز فارغ از اینکه چه برندی باشد، تقریبا یکسان بوده و مشکلی در رابطه با آن نخواهید داشت.

دستگاه اسپرسوساز چگونه کار میکند؟

اسپرسوساز آب را گرم کرده و روی قهوه شما میریزد، به همین سادگی! (البته نکاتی هم در این بین وجود دارد). کاری که خودتان هم می توانید انجام دهید، فقط قهوه ساز آن را اتوماتیک انجام می دهد.

طرز تهیه قهوه با قهوه ساز:

در این بخش قصد داریم شما را با طرز تهیه قهوه با قهوه ساز برقی آشنا کنیم. البته شما خیلی به زحمت نخواهید افتاد چون عمده کار بر دوش دستگاه است و تنها نیاز است تا با طرز کار با قهوه ساز آشنا باشید. یکی از دلایل استفاده افراد پر مشغله از این دستگاه، همین سادگی کارکرد آن است. برای شروع باید ابتدا تغذیه دستگاه را به آن برسانید(آب+قهوه)، به این ترتیب که:

  1. مرحله اول: آب را درون مخزن بریزید.
  2. مرحله دوم: پودر قهوه را در فیلتر بریزید.
  3. مرحله سوم: دستگاه را روشن کنید تا قهوه تان آماده شده و در قوری سرازیر شود.
  4. مرحله چهارم: می توانید از نوشیدنی تان لذت ببرید.

مقدار پودر قهوه:

پودر قهوه بادرجه آسیاب متوسط، به ازای ۳۰۰ میلی لیتر(یا ۳۰۰ گرم) آب، حدود ۲۰ گرم پودر قهوهبریزید، تقریبا دو قاشق غذاخوری سرپر، اما این یک واحد است، بیشتر سلیقه شما مهم است که می خواهید قهوه را غلیظ و سنگین میل کنید یا برعکس، پس با توجه به سلیقه تان آنقدر تست کنید تا به نسبت مورد پسندتان برسید.

استفاده از فیلترهای کاغذی در دستگاه قهوه ساز:

دستگاه های قهوه ساز معمولا فیلتر پلاستیکی توری مانند، داخل خود دارند اما می توانید از فیلترهای کاغذی نیز استفاده کنید.
مزایای فیلتر کاغذی: سهولت استفاده از آن و سرعت عمل در تهیه قهوه است در ضمن فیلترهای کاغذی یک بار مصرف اند و پس از استفاده، آن را دور می اندازید اما در مقابل، فیلترهای پلاستیکی بعد از چند بار استفاده زرد می شوند و باید مرتب شستشو شوند. نکته مهم تر این که فیلتر کاغذی از افزایش کلسترول جلوگیری می کند. اما!

فیلترهای کاغذی ممکن است به دلیل طعم و بوی کاغذی آن مورد پسند همه نباشد، اما راه حل این مشکل چیست؟

دکمه دستگاه قهوه ساز را زده اما قوری را در زیر دستگاه نگذارید تا آب بر روی فیلتر بریزد. این عمل طعم کاغذی آن را از بین می برد و در پایان آب جمع شده در قوری را بیرون بریزید، در ضمن این کار باعث گرم شدن قوری تان نیز می شود. فیلتر کاغذی در کمکس نیز این مشکل را دارد. فراموش نکنید قهوه فرانسه محصول ابزار است، خروجی نهایی این دستگاه را می توان قهوه فیلتری یا دمی نامید.

میزان کافئین:

قهوه فرانسه به دلیل درگیری زیاد آب و قهوه بر خلاف تصور عامیانه، از میزان کافئین بالایی برخوردار است. البته روش تهیه قهوه در میزان آن بسیار تاثیر گذاز است. به مطلب مراجعه کنید.

نکات تهیه قهوه با قهوه ساز:

  1. فیلترهای کاغذی را می توانید از فروشگاه ها تهیه کنید.
  2. اگر حس می کنید قهوه تان سرد است یا زود سرد می شود فنجان ها، قوری و حتی فیلتر پلاستیکی را از پیش گرم کنید. کافیست اجازه دهید کمی آب (قبل از ریختن پودر قهوه) از آنها عبور کند.
  3. فیلترهای کاغذی یک بار مصرف اند و پس از مصرف، آن را از دستگاه برداشته و دور بیاندازید.
  4. بعضی از مدل های قهوه سازها مجهز به گرم کن قوری می باشند که می توانید قهوه تان را برای مدتی گرم نگه دارید اما بهتر است قهوه را پس از این که در قوری ریخته شد استفاده کنید.
  5. هرچه قهوه و آب بیشتر کنار هم باشند قهوه کافئین بیشتر و طعم سنگین تری به خود می گیرد برای این کار می توانید دکمه دستگاه را بزنید تا آب بر روی قهوه بریزد اما قوری را در جای خود قرار ندهید تا کماکان آب و قهوه با یکدیگر هم نشین بمانند تا زمانیکه احساس کنید به نتیجه مطلوب رسیده است، پس از آن قوری را در جای خود قرار دهید.
  6. در حین فعالیت دستگاه درب بالای دستگاه را به دلیل جمع شدن بخار داخل آن با احتیاط باز کنید.
  7. جهت درست كردن قهوه با قهوه ساز پس از مدت زمانی قهوه ساز شما نیاز به رسوب زدایی دارد، سه قاشق غذاخوری سرکه سفید را در مخزن پر از آب ریخته و اجازه دهید دستگاه همه آب را با عملیات دم کشی تخلیه کند.

دستگاه قهوه ساز با برند های مختلفی چون فلر، دلونگی، فیلیپس، تفال و … در بازار عرضه می شوند که کارکرد همه آنها به یک صورت است اما طعم و عطر نهایی و قابلیت های آنان (کنترل غلظت قهوه، سینی گرم کن، شستشوی اتوماتیک و…دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله راهنمای طرز استفاده از قهوه ساز به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

در راهنمای طرز استفاده از قهوه ساز قصد داریم به بررسی روند کار این دستگاه برای درست کردن قهوه بپردازیم. بسیاری از کاربران به دلیل علاقه به آموزش کار با قهوه ساز جهت نوشیدن قهوه در منزل، سعی دارند این نوشیدنی را به طرق مختلف تهیه کرده و از آن بهره ببرند. اما به دلیل ناآگاهی و ناآشنایی با طریقه استفاده از قهوه ساز برای درست کردن قهوه، با مشکل روبرو می شوند. پس اگر هنوز نمی توانید قهوه های باکیفیتی در قهوه ساز خود درست کنید و طرز کار با قهوه ساز بوش، گوسونیک، ویداس، مولینکس، دلونگی و … را نمی دانید، با ما در آی پی امداد همراه بمانید.

معرفی دکمه های روی قهوه ساز و کاربرد هریک از آنها

یکی از مهمترین مواردی که پیش از آموزش راهنمای طرز استفاده از قهوه ساز باید از آن اطلاع داشته باشید، معنی دکمه های روی قهوه ساز می باشد. به طور کلی بر روی قهوه سازهای برندهای مختلف دکمه ها و کلیدهایی تعبیه شده است که هریک از آنها دارای کاربردهای متفاوتی هستند. از این رو در زمینه آموزش کار با قهوه ساز باید از معنای این دکمه ها اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید بدون هیچگونه مشکلی یک قهوه خوش طعم درست کنید. دقت داشته باشید که در زمینه طریقه استفاده از قهوه ساز هریک از دکمه های زیر ممکن است بر روی مدل های مختلف قهوه سازها تعبیه شده باشند و با یکدیگر متفاوت هستند.

دکمه قهوه ساز معنای دکمه های قهوه ساز
POWER روشن و خاموش کردن دستگاه
SELECT انتخاب برنامه مورد نظر قهوهس از
BREW-OFF دم کشیدن قهوه
PROGRAM تنظیمات اندازه لیوان و تلخی قهوه
HOT WATER گرم کردن فنجان ها / اضافه کردن آب داغ
MENU ورود به حالت برنامه ریزی
SET CLOCK تنظیم ساعت
AROMA عملکرد عطر و طعم قهوه
SET TIMER تنظیم تایمر
HOUR / MINUTE زمان مورد نظر برای جوشیدن قهوه
STEAM PREHEAT پیش گرم کردن بخار
1 CUP آماده سازی یک فنجان قهوه
2 CUP آماده سازی دو فنجان قهوه

چگونه از قهوه ساز استفاده کنیم؟

درست کردن یک قهوه خوش طعم و خوش عطر در قهوه ساز در درجه اول نیاز به آشنایی با نحوه کار با قهوه ساز دارد. پس اولین چالش در حل این مسئله به خود فرد و شناخت وی از قهوه و درست کردن قهوه باز می گردد. کسانی که با قهوه سازهای دستی و قدیمی بهترین قهوه ها را درست می کردند، اکنون تنها با آشنایی با طرز استفاده از قهوه جوش برقی می توانند از این دستگاه نیز با همین کیفیت و حتی بهتر و بالاتر استفاده نمایند. در ادامه به بررسی روند نحوه کار كردن با قهوه ساز خانگی و درست کردن قهوه در انواع قهوه ساز می پردازیم تا کسانی که حتی تجربه کافی برای این موضوع را ندارند نیز بتوانند از این پس برای درست کردن قهوه اقدام نمایند.

دکمه بازگشت به بالا