۶۵ درصد فوتی‌های کرونا در خراسان شمالی شهرنشینان هستند

آفتاب نیوز:

روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا ، دکتر سید احمد هاشمی اظهار داشت: در حالی که به جمعیت افراد مبتلا به تاج در استان نگاه می کنیم ، 45 درصد آنها روستایی و 55 درصد نیز شهری هستند.

وی در رابطه با تفکیک جنسیتی قربانیان ، گفت: از کل کشته شدگان تاج در خراسان شمالی ، 51 درصد زن و 49 درصد مرد بودند.

هاشمی با اشاره به شیوع روزافزون عفونت های کوروی ویروس در استان در این روزها ، عدم پیروی از پروتکل های بهداشتی و اصناف انسانی و منکر حضور انسان در اجتماعات و مسیرها ، افزود: نمونه برداری از خانواده ها و اطرافیان و نمونه گیری. وی به نقل از بیماران خود می گوید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با رد برخی شایعات در مورد آمار غیرواقعی افراد مبتلا به کرون در استان اظهار داشت: ما از کاهش آمار بهره ای نبردیم و آمار واقعی را نگفتیم. . “

وی با اشاره به اظهارات متناقض در فضای مجازی و برخی رسانه ها ، اظهار داشت: بسیاری از این اظهارات غیر واقعی و غیرواقعی است ، اما متأسفانه نبود سواد کافی رسانه ای باعث می شود مردم به این حرف گوش دهند. آنها باعث اتکا به مراجع ذیربط می شوند. ” .

هاشمی یادآور می شود: اکنون صحبت های زیادی در مورد درمان این بیماری و به دنبال درمان آن در فضای مجازی است که بسیاری از آنها بینش های شخصی هستند که نیاز به تصفیه دارند.

وی افزود: تا به امروز هیچ درمانی شناخته شده و تأیید شده برای این بیماری در دنیا یافت نشده است و فقط یک دارو برای اورژانس ها اعلام شده است که به دلیل کمبود آن هنوز به راحتی تصویب نشده است. مطالعات مفصل در این باره “

هاشمی تأکید کرد: استفاده از داروها برای درمان این بیماری نیاز به مطالعات و آزمایشات گسترده دارد.

استان خراسان شمالی که یکی از استان های سفید پوست در کشور برای شروع توسعه تاج در کشور است ، در جدیدترین ارزیابی های وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی از استان های تاج قرمز اعلام شده است. .

تعداد بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونا ویروس در خراسان شمالی طی هفته های اخیر رو به افزایش است. هیچ مسافت اجتماعی به ویژه برای فعالان اتحادیه وجود ندارد.

به گفته رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، از صبح سه‌شنبه ، 99 هزار و 970 نفر در کشور به بیماری کوروی ویروس مبتلا شده بودند و با فوت 63 نفر در 24 ساعت گذشته ، تعداد کشته شدگان اعلام شده است. از این بیماری به 6،340 نفر رسیده است.

دکمه بازگشت به بالا