فرهنگ و هنر

منابع طبیعی مجوزی برای جاده‌کشی در کوه الوند صادر نکرده است

منابع طبیعی مجوزی برای جاده‌کشی در کوه الوند صادر نکرده است

در روزهای اخیر ، تصاویر لودرهایی که در بالای الوند کار می کنند منتشر شده اند و کوه را نابود می کنند. اگرچه گفته می شود این عملیات با اجازه اداره منابع طبیعی انجام می شود ، اما مدیرکل منابع طبیعی استان همدان می گوید: این اداره هیچ مجوزی برای کار صادر نکرده است و اکنون در حال بررسی است که آیا این جاده خراب شده است یا تعمیر شده است. آی تی.

اسفندیار خزاعی در مصاحبه با ایواره وی اظهار کرد: اداره کل منابع طبیعی استان همدان مجوز ساخت جاده های پیاده کوه الوند را صادر نکرده است. البته باید در نظر داشت که اداره بخشی از شهر همدان براساس تصمیم شورای عالی معماری برعهده اداره کل راه و شهرسازی است. براین اساس یک صمیمیت تعریف شده است که مدیریت در صمیمیت با اداره راه و شهرسازی و مدیریت خارج از آن با اداره منابع طبیعی است.

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان با اشاره به اینکه بخشی از این ساخت و ساز در محدوده اداره راه و شهرسازی و مابقی در حوزه منابع طبیعی صورت گرفته است ، گفت: منابع طبیعی استان همدان هیچگونه آزمایشی را منتشر نکرده است. مجوز این ساخت و ساز جاده.

خزایی با بیان اینکه همکاران من در گروه منابع طبیعی به محض اطلاع از ساخت جاده دشت میشان در محل خیابان قله الوند حضور داشتند اظهار داشت: “در حال حاضر این ساخت و ساز متوقف شده است و تصاویر گرفته شده از سایت در حال بررسی است.” زیرا قبل از هر چیز باید مشخص شود که آیا این اقدام راهی برای تقسیم و تخریب مسیر است یا برای اصلاح یک مسیر.

وی ادامه داد: اکنون با همکاری اداره راه و شهرسازی در حال بررسی موضوع هستیم. اگر ثابت شود که این ساخت و ساز راهی برای تقسیم و تخریب عرصه است ، اقدامات قانونی صورت خواهد گرفت.

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان در پاسخ به سؤال ایواره مبنی بر اینکه آیا این تخریب ناشی از نصب کابل در جاده کوهستانی است ، گفت: ما تا زمانی که تحقیقات خود را تمام نکنیم ، نمی توانیم علت دقیق این حادثه را فاش کنیم. “

به گزارش ایواره ، به گفته فعالان میراث فرهنگی همدان ، یک تصادف جاده ای در پیاده رو معروف زیگزاگا رخ داد که کوهنوردان از میدان میشان به سمت بالا حرکت می کردند. شایعات در حال پخش است که نهادهای مختلفی از جمله مسئولان کابل هلال احمر و گنجنامه ، این پرونده را پیگیری می کنند ، اما هر وقت اعتراضاتی از سوی برخی آژانس ها مانند شورای شهر یا سایر موسسات صورت می گرفت. شایان ذکر است بخشی از کوه الوند در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا