عمومی

دستورالعمل بازگشایی مدارس به استان‌ها ابلاغ شد

دستورالعمل بازگشایی مدارس به استان‌ها ابلاغ شد

شرایط اختصاص داده شده به هر دوره

دبستان؛

الف) برای دانش آموزان دوره اول باید اطمینان حاصل شود كه دانش آموز تمام حروف الفبا را به خوبی آموخته و مهارت های خواندن و نوشتن را در سطح كلاس اول به دست آورده است .ارزیابی شفاهی و كتبی این موضوع توسط معلم مربوطه انجام می شود. . این کار توسط مدیر مدرسه نظارت و تصویب خواهد شد.

ب- اگر به هر دلیلی دانش آموز اولی مهارت لازم را برای یادگیری حروف و مهارت های خواندن و نوشتن نداشته باشد ، معلم برای رسیدن به این هدف باید برنامه خاصی را ارائه دهد.

ج- مدیر مدرسه موظف است به دلیل عدم دسترسی به فناوری یا برنامه های تلویزیونی یا به هر دلیلی دیگر برنامه جبران خسارت را برای آن دسته از دانش آموزانی که در تدریس برنامه درسی باقیمانده ضعیف هستند ، تعیین کند.

د- شورای مدرسه تصمیم خود را برای ارزیابی نهایی و آموزش دانش آموزان به صورت حضوری در غیاب (بجز کلاس اول) اتخاذ می کند.

ج- در پیوست جدول مطالعه پوشش آموزشی دانش آموزان دبستان ارسال می شود. لازم است برای هر معلم اطلاعات لازم را برای هر دانش آموز مطابق با فرم ارائه شده بنویسید و آن را به مدیر مدرسه ارسال کنید.

موارد مشترک سال اول و دوم دبیرستان (شاخه های نظری ، فنی ، حرفه ای و حرفه ای):

الف- ارزیابی نهایی (فشرده سازی) بار دوم (خرداد) در کلاس های هفتم و هشتم دبیرستان اول و کلاس های دهم و یازدهم شعبه دوم نظری دبیرستان در غیاب برگزار می شود و مسئولیت آن ارزیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان توسط معلمان و مدیران مدارس انجام خواهد شد. بود. معلمان می توانند بر اساس اسناد و مدارکی که از مشارکت دانش آموزان در فعالیت های آموزشی در داخل و خارج از کلاس و مدرسه استفاده می شود ، از یادگیری مجازی ، یادگیری آنلاین ، آفلاین و آفلاین (آنلاین) و یادگیری آنلاین استفاده کنند تا از دستیابی به اهداف درسی اطمینان حاصل کنند. . ) »ابتکارات و خلاقیت در زمان یادگیری ، مطالعات تحقیقاتی مربوط به دوره ها ، خلاصه ها ، نتایج ارزیابی های سازنده (مداوم) درجه اول و دوم و آخر (فشرده سازی) شیفت اول و روش های دیگر ارزیابی ، تعیین نمره دانش آموزان و معرفی آن به مدیر مدرسه. . این نتیجه برای دومین بار (خرداد) در ستون ارزیابی سازنده مداوم و نهایی (فشرده سازی) ثبت می شود و نتیجه مطابق آیین نامه اعلام می شود.

ب- ارزیابی و ارزیابی پیشرفت تحصیلی داوطلبان رایگان و دانش آموزان مدارس بزرگسالان ، جانبازان و یادگیری از راه دور طبق معیارهای ذکر شده در این نامه ها مربوط به روش چهره به چهره انجام می شود.

ج- مطابق بخشنامه شماره. 460/120 ، مورخ 30 مه 2016 ، مرکز سنجش و نظارت بر کیفیت آموزش ، امتحانات نهایی پایه دوازدهم از 8 ژوئن 2016 آغاز می شود. براساس تصمیم ستاد ملی مدیریت و کنترل کرونژ ، خدمات رو در رو خواهد بود. به دانش آموزان کلاس دوازدهم تا دهم ارائه می شود.

د- ارزیابی دانش آموزانی که متقاضی تغییر رشته در پایه های دهم و یازدهم هستند بر اساس بخشنامه های ارسالی شخصاً انجام می شود.

ح- دستورالعمل برگزاری آزمون ورودی برای دبیرستان های دوم نمونه نمونه دولتی تهیه شده و بعدا اعلام خواهد شد.

شرایط اختصاص داده شده به سال اول دبیرستان

با توجه به تأثیر نمرات دروس پایه نهم بر روند رهبری دانشگاهی دانش آموزان ، ارزیابی نهایی بار دوم (خرداد) شخصاً در سطح مدارس برگزار می شود. لازم به ذکر است امتحانات پایه نهم در خردادماه سال 1389 به صورت استانی برگزار نمی شود.

شرایط اختصاصی به سال دوم دبیرستان در شعب فنی ، فنی و حرفه ای

معلمان و مسئولان وظیفه ارزیابی دوره های عمومی ، شایستگی های غیر فنی و پایه های فنی را مطابق بند 16 دارند. البته در دوره های فنی پایه و مهارت های غیر فنی ، ارائه آموزش حضوری ، غیر حضوری (مجازی) ) از ماژول های باقی مانده مربوط به معلمان خواهد بود.

تکمیل فرایند آموزش و ارزیابی شایستگی های فنی شاخه های فنی و حرفه ای و آموزش و آزمایش معیارهای مهارت شعب (در داخل و خارج از مدرسه فنی و حرفه ای) ، از 17 مه تا 6 آگوست ، با اولویت دروس دوره های دوازدهم در تراکم و با برنامه ریزی و سازماندهی دانش آموزان. شرایط حضور آنها پس از تصویب شورای مدرسه و با هماهنگی اداره آموزش و پرورش ناحیه فراهم می شود.

نتایج دوره های مهارت فنی و استانداردهای آموزش مهارت به عنوان “جریان” در ماه ژوئن ثبت می شود و پس از ارزیابی ، ثبت نام دانش آموزان در ماه ژوئن ثبت می شود.

اگر امکان ارائه دوره های عملی / عملی برای دانش آموزان کلاس یازدهم در تابستان امسال وجود ندارد ، این دوره ها در تابستان سال آینده (1400) ارائه می شود.

با توجه به آن دسته از دانش آموزان پایه دوازدهم که باید تابستان سال 1399 دوره کارآموزی / کارآموزی را پشت سر بگذارند ، باید با برنامه ریزی و تصویب شورای کارآموزی یا شورای کارآموزی مدارس حرفه ای و تصویب اقدامات لازم انجام شود کمیته عمل یا عمل مدیریت منطقه ای.

نظارت بر اجرای صحیح این دستورالعمل و روندهای آموزشی مدارس و معلمان بر عهده ادارات کل آموزش و پرورش استانها و ادارات آموزش و پرورش شهرها ، مناطق و ولسوالی ها است.

دکمه بازگشت به بالا